Vg3 gjennvinningsfaget (GVF03‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere ulike arbeidsprosessar og reflektere over korleis ny teknologi kan påverke arbeidsprosessar
- ta imot, kontrollere, klassifisere og sortere avfall etter gitte kravspesifikasjonar
- skilje farleg avfall frå anna avfall og deklarere og handtere avfallet etter gjeldande regelverk
- handtere og klargjere avfallet for vidarebehandling eller sluttbehandling etter gjeldande regelverk
- forstå og følgje rutinane i verksemda ved uønskte hendingar
- reflektere over og beskrive betydninga avfallsressursane har for økonomi og miljø
- reflektere over moglegheiter for ombruk og gjenvinning og betydninga av berekraftig ressursutnytting
- utføre operatørstyrt vedlikehald av relevante maskiner og utstyr
- planleggje kjeldesorteringsløysingar til ulike kundegrupper og rettleie kundar i sortering og handtering av avfall
- planleggje og beskrive avfallslogistikk frå kunde til sluttbehandling
- beskrive ansvaret avsendaren har ved lasting av transportør og bruke reglar og retningslinjer for eksport av avfall
- bruke kvalitets- og internkontrollsystem, registrere og rapportere avvik og gjennomføre risikovurdering
- utforske og bruke regelverk og løyve som regulerer gjenvinning og avfallshandtering
- bruke verneutstyr og arbeide i tråd med gjeldande krav til helse, miljø, sikkerheit og kvalitet
- vurdere og beskrive forbetringsmoglegheiter innanfor eigne arbeidsområde og utarbeide forslag til løysingar
- gjere greie for kjemiske og fysiske eigenskapar ved og handtering av ulike typar avfall
- drøfte og gjere greie for rolla til gjenvinningsindustrien i og den positive og negative verknaden av avfallshandteringa på klima og miljø
- beskrive og reflektere over faktorar som kan påverke lønnsemda i drifta av avfallsanlegget, og foreslå tiltak
- vurdere den marknadsmessige verdien av avfallsressursane
- beskrive formålet med materialselskap, retursystem og produsentansvar
- gjere greie for partssamarbeidet i bedrifta og reflektere over pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren og over kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande arbeidsliv
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 gjenvinningsfaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren og lærlingane skal vere i dialog om utviklinga til lærlingane i vg3 gjenvinningsfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.