Hopp til hovedinnhold
logologo
  • Høyringar
  • Kalender
  • Presse
  • Om Udir
  • In English
    • Velg nivå

      • Barnehage
      • Grunnskole
      • Videregående
    • Spesielt for

      • Private barnehager
      • Private skoler
      • Voksenopplæring
    • Annen opplæring

      • SFO
      • Kulturskolen
      • Folkehøgskoler
    • Barnehage

      • Rammeplan og støttemateriell
      • Barnehagemiljø
      • Omsorg
      • Lek
      • Læring
    • Skole og fagopplæring

      • Læreplanverket
      • Tilpasset opplæring
      • Vurderingspraksis
      • Skolemiljø
      • Opplæring i bedrift
    • Temasider

      • Barn og unge fra Ukraina
      • Minoritetsspråklige og flyktninger
      • Spesialpedagogikk og tilrettelegging
      • PP-tjenesten (PPT)
      • Samisk
      • Nasjonale minoriteter
      • Korona
    • Eksamen

      • Eksamen - oversikt
      • Finn eksamensoppgaver
      • Administrere eksamen
      • Forberede og ta eksamen
      • Fag- og svenneprøver
      • Muntlig eksamen
      • Privatisteksamen
    • Prøver

      • Prøver - oversikt
      • Nasjonale prøver
      • Kartleggingsprøver
    • Dokumentasjon

      • Vitnemål og kompetansebevis
      • Realkompetansevurdering
    • Kvalitet og kompetanse

      • Arbeid med kvalitet og kompetanse
      • Hva er kvalitet?
      • Faser i kvalitetsutvikling
      • Å velge kompetansetiltak
      • Utvikle praksis sammen
      • Ansvar og roller
    • Verktøy og tiltak

      • Videreutdanning
      • Tilskudd for lokal kompetanseutvikling
      • Kompetansepakker
      • Ståstedsanalyser
      • Mal for tilstandsrapport
      • Alle kompetanseutviklingstilbud
    • Temasider

      • Læremidler
      • Digitalisering
      • Sikkerhet og beredskap
      • Samarbeid med andre
    • Tall og forskning

      • Forskning og annet kunnskapsgrunnlag
      • Statistikk
      • Finn forskning og statistikk
      • Systemer for datainnsamling
      • Internasjonale studier
      • Barnehagefakta
      • Grunnskolens informasjonssystem (GSI)
    • Publikasjoner

      • Utdanningsspeilet
      • Spørsmål til Skole-Norge
      • Spørsmål til Barnehage-Norge
      • Vetuva
    • Brukerundersøkelser

      • Alle brukerundersøkelser
      • Elevundersøkelsen
      • Lærlingundersøkelsen
      • Voksenopplæringsundersøkelsen
      • Foreldreundersøkelsen i skole
      • Foreldreundersøkelsen i barnehage
      • Lærerundersøkelsen
      • Lærebedriftsundersøkelsen
    • Regelverkstema

      • Barnehage – oversikt regelverk
      • Opplæring – oversikt regelverk
      • Regelverkstolkingar frå Udir
      • Spesielt for private skoler
      • Maler for enkeltvedtak
      • Personvern (GDPR)
    • Tilsyn

      • Tilsyn - oversikt
      • Egenvurdering (RefLex)
      • Melde bekymring
    • Tilskudd

      • Tilskudd – oversikt
      • Tilskuddssatser

Du er her:

  • Forside
  • Arbeid med kvalitet og kompetanse
  • Videreutdanning
  • Styrerutdanning

Styrerutdanning

Fristen for å søke på styrerutdanningen er 1. mars hvert år.

  • Innlogging for barnehageeiere

    Logg inn for å godkjenne/avslå/prioritere søknader og se resultater av søknadsbehandling.

  • Udirs studiekatalog 2023/2024

    Studietilbudene for studieåret 2023/2024. Søknadsperioden er fra 1. februar til 1. mars.

  • Søknadsprosess og viktige frister

    Søknadsfristen for styrerutdanningen er 1. mars hvert år. Her finner du informasjon om søknadsprosessen.

  • Resultat av søknadsbehandlingen - styrerutdanning

    350 søkere får tilbud om studieplass høsten 2023.

  • Kalender

    Se frister og viktige datoer, og legg dem til i din egen kalender.

Informasjon til barnehageeiere

Barnehageeiers frist for å godkjenne søknader er 15. mars. 

Om styrerutdanningen

Videreutvikle dine lederferdigheter samtidig som du er i jobb. Styrere og assisterende styrere kan søke styrerutdanningen.

Krav og forventninger til en styrer

Styrer er ansvarlig for daglig ledelse av barnehagen og skal sørge for god kvalitet i tråd med barnehageloven og rammeplanen.

Moduler for ledere i barnehage og skole

Dette er utdanningstilbud til ledere i barnehager og skoler som vil utvikle lederkompetanse på et avgrenset område. Tilbudet er for ledere som har gjennomført styrer- eller rektorutdanningen eller en tilsvarende lederutdanning på minst 30 studiepoeng.

Barnehageledere mener styrerutdanningen har høy relevans for eget arbeid

Deltakerundersøkelsen viser at barnehagelederne i all hovedsak er svært fornøyde med styrerutdanningen og at utdanningen er relevant for eget arbeid.

Til toppen

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding. Kom gjerne med et utdypende svar nedenfor.
0 / 250 tegn
  • Kontakt
  • Tlf: 23 30 12 00
  • Personvernerklæring
  • Tilgjengelighetserklæring