Ernæringskokkfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (EKF05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter mattryggleik
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- sikre trygg matproduksjon gjennom å praktisere god personleg hygiene, produksjonshygiene og næringsmiddelhygiene, i samsvar med rutinane og regelverket til verksemda, og gjere greie for konsekvensar av avvik
- forstå og arbeide i tråd med kvalitetssystem og reflektere over kor viktig dette arbeidet er for verksemda, kundane og samarbeidspartnarane
- gjennomføre mottakskontroll og lagerrullering og vurdere samanhengen mellom kvalitet, vareflyt, svinn og ressursutnytting
- følgje krav og rutinar for merking og sporing og gjere greie for konsekvensar ved avvik
- nytte emballerings- og lagringsmetodar og gjere greie for korleis dette påverkar kvalitet og ressursutnytting
- reflektere over korleis ønskte og uønskte mikroorganismar kan påverke forskjellige råvarer, halvfabrikat og ferdigvarer, og gjere greie for tiltak for å styre førekomsten
- gjere greie for og handtere avfall i verksemda og reflektere over korleis avfall og utslepp påverkar miljøet
- gjere greie for og følgje rutinar for skadedyrnedkjemping i verksemda
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen mattryggleik når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen mattryggleik. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i mattryggleik. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
