Ernæringskokkfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (EKF05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter råvarekunnskap, berekraft og handverksferdigheiter
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje, lage til og servere mat og måltid etter ulike behov, allergiar, intoleransar, diagnosar og kost i ulike livsfasar
- partere og utføre anatomisk skjering og finstykke kjøtt og fjørfe og vurdere bruksområde og ressursutnytting
- reinse, filetere, dele opp og klargjere fisk og sjømat og vurdere kvalitet og ressursutnytting
- tilarbeide animalske, marine og vegetabilske råvarer og gjere greie for endringar som skjer i råvarene under tillaging
- ordne til og presentere smakfulle, estetiske og appetittvekkjande rettar og menyar og reflektere over korleis dette kan bidra til matomsorg og gode måltidsopplevingar
- lage til samiske og norske spesialitetar og reflektere over korleis faget kan bidra til at mattradisjonar blir varetekne og førte vidare
- forklare og bruke fagkunnskap, faguttrykk, tillagingsmetodar og teknikkar og vere kreativ og nyskapande
- utvikle faglege ferdigheiter, nytte teknologi og ulike produksjonsteknikkar og reflektere over korleis dette kan bidra til innovasjon, effektivitet og forbetringsarbeid i verksemda
- bruke verktøy, maskiner og utstyr på ein kvalifisert måte, utføre førebyggjande dagleg vedlikehald og gjere greie for konsekvensen ved avvik
- gjennomføre næringsberekningar og enkle kalkulasjonar av svinn, produktutvikling og omsetning
- tolke og bruke samansette måleiningar i praktiske samanhengar og velje eigna måleining (Henta frå læreplan i matematikk P)
- lytte til, forstå og bruke fagterminologi munnleg og skriftleg i arbeidssituasjonar (Henta frå læreplan i engelsk)
- utforske eigenskapar og reaksjonar til nokre stoff og stoffblandingar som er relevante for eige utdanningsprogram (Henta frå læreplan i naturfag)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen råvarekunnskap, berekraft og handverksferdigheiter når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen råvarekunnskap, berekraft og handverksferdigheiter. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i råvarekunnskap, berekraft og handverksferdigheiter. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
