Marknadsføring og leiing (MFL01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter marknadsføring og leiing 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- velje og bruke kjelder, marknadsførings- og leiingsteoriar og modellar i arbeid med faglege spørsmål, emne og dagsaktuelle problemstillingar
- utvikle og vurdere visjonar, forretningsidear og overordna mål
- drøfte og grunngi ulike faktorar som påverkar målgruppeval
- bruke situasjonsanalyse og bransjeanalyse og vurdere marknadsstrategiske avgjerder
- utvikle merkevarestrategiar og vurdere posisjonering i merkevarebygging
- utvikle distribusjonsstrategiar og vurdere påverking av makt og avhengnad i ei verdikjede
- drøfte ulike faktorar som påverkar prissetjing, og utvikle prisstrategiar
- vurdere og utvikle kommunikasjonsstrategiar, utforske dagsaktuelle kommunikasjonskanalar og planleggje mediemiks
- vurdere rolla og funksjonen til leiaren i utviklinga av marknadsstrategi og i internmarknadsføring
- utvikle og grunngi heilskaplege marknadsstrategiar og drøfte etisk bruk av konkurransemiddel
- vurdere korleis verksemder kan utvikle heilskapleg marknadsmiks, og utforske ulike metodar for å måle effekten av marknadsføringstiltaka
- drøfte samfunnsansvaret til verksemder ut frå eit etisk, lovmessig og forretningsmessig perspektiv, og vurdere dette opp mot omdømmet til verksemda
- vurdere berekraftige val for verksemder med tanke på sosiale, økonomiske og miljømessige forhold
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i marknadsføring og leiing 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei innhentar informasjon og bruker teoriar og modellar som gir perspektiv på marknader, målgrupper og behova deira. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget når dei utviklar og grunngir heilskaplege marknadsstrategiar, tek etiske og berekraftige avgjerder og vurderer nye idear og løysingar for å nå måla til verksemda.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom ulike munnlege, skriftlege og praktiske måtar, der elevane utforskar og finn svar på faglege spørsmål og problemstillingar som er av betydning for marknadsføring og leiing. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i faget, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i marknadsføring og leiing 2.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i marknadsføring og leiing 2 ved avslutninga av opplæringa. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i marknadsføring og leiing 2 basert på kompetansen eleven har vist av forståing av marknadsanalyse og innsikt, marknadsstrategiske vurderingar og fagleg kreativitet og problemløysing.