Marknadsføring og leiing (MFL01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter marknadsføring og leiing 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- velje og bruke kjelder, marknadsførings- og leiingsteoriar og modellar i arbeid med faglege spørsmål, emne og dagsaktuelle problemstillingar
- vurdere forhold som påverkar forbrukaråtferd, og reflektere over psykologiske, sosiale og kulturelle faktorar
- utvikle forretningsidear og mål for verksemda og vurdere aktuelle målgrupper
- bruke og utvikle marknadsundersøkingar for å utforske og få innsikt i marknader og målgrupper
- gjennomføre situasjonsanalysar som grunnlag for avgjerder
- utforske produkt- og merkevarestrategiar og vurdere korleis verksemder bruker produkt som konkurransemiddel
- utforske ulike distribusjonsstrategiar i marknadsføring og vurdere korleis verksemder bruker distribusjon som konkurransemiddel
- utforske ulike prisstrategiar og prissetjingsmetodar og vurdere korleis verksemder bruker pris som konkurransemiddel
- utforske ulike kommunikasjonsstrategiar og vurdere korleis verksemder bruker marknadskommunikasjon som konkurransemiddel
- planleggje mediemiks og utvikle innhald for ulike kanalar i marknadskommunikasjon
- utforske og vurdere korleis verksemder kombinerer bruk av konkurransemiddel
- reflektere over og vurdere rolla til personalet og leiinga i gjennomføringa av marknadsføringsstrategien til verksemda
- utforske og følgje gjeldande regelverk for marknadsføring og vurdere det etiske ansvaret til verksemda
- reflektere over samanhengen mellom marknadsføring og berekraftig utvikling ut frå sosiale, økonomiske og miljømessige forhold
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i marknadsføring og leiing 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei innhentar informasjon, bruker teoriar og modellar og analyserer marknader, målgrupper og behova deira. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei vurderer strategiske avgjerder som er tekne for å nå måla til verksemder. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei får innsikt i marknads- og samfunnsforhold som kan påverke marknadsføringa, og når dei vurderer og skaper nye idear og løysingar for å nå måla til verksemder.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom ulike munnlege, skriftlege og praktiske måtar, der elevane utforskar og finn svar på faglege spørsmål og problemstillingar som er av betydning for marknadsføring og leiing. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i faget, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og til å reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i marknadsføring og leiing 1.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i marknadsføring og leiing 1 ved avslutninga av opplæringa. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i marknadsføring og leiing 1 basert på kompetansen eleven har vist av forståing av marknadsanalyse og innsikt, marknadsstrategiske vurderingar og fagleg kreativitet og problemløysing.