Kokkfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (KOK05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter råvarekunnskap og handverksferdigheiter
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje og produsere ulike kalde og varme forrettar, hovudrettar, dessertar og tilbehøyr og grunngi val av råvarer, metodar og mengder
- nytte og tilarbeide ulike animalske, marine og vegetabilske råvarer og ta omsyn til ressursutnytting og berekraft
- nytte eigna råvarer og tillagingsmetodar i utvikling av måltid som tek omsyn til sensorisk og ernæringsmessig kvalitet
- lage og ordne til mat og drikke tilpassa ulike krav og behov, allergiar og intoleransar og gjere greie for råvareval og tillagingsmetodar
- lage til lokale, samiske og norske spesialitetar og reflektere over korleis faget kan bidra til at mattradisjonar blir varetekne og førte vidare
- tolke og bruke samansette måleiningar i praktiske samanhengar og velje eigna måleining (Henta frå læreplan i matematikk P)
- lytte til, forstå og bruke fagterminologi munnleg og skriftleg i arbeidssituasjonar (Henta frå læreplan i engelsk)
- utforske eigenskapar og reaksjonar til nokre stoff og stoffblandingar som er relevante for eige utdanningsprogram (Henta frå læreplan i naturfag)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen råvarekunnskap og handverksferdigheiter når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen råvarekunnskap og handverksferdigheiter. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i råvarekunnskap og handverksferdigheiter. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
