Helsearbeiderfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (HEA05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter rehabilitering, habilitering og kvardagsmeistring
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere førebyggjande, habiliterande og rehabiliterande pleie- og omsorgstiltak
- bidra i tverrfagleg samarbeid for å sikre heilskaplege pasientforløp
- vurdere kva behov pasientar og brukarar har for hjelpemiddel og velferdsteknologi, og rettleie i bruken av dette
- orientere, i samarbeid med anna helsepersonell, pasientar, brukarar og pårørande om rettane deira til helse- og omsorgstenester
- samarbeide med frivillige organisasjonar og andre aktørar om å leggje til rette for helsefremjande tiltak
- reflektere over og ta miljømedvitne val i yrkesutøvinga
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen rehabilitering, habilitering og kvardagsmeistring når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen rehabilitering, habilitering og kvardagsmeistring. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i rehabilitering, habilitering og kvardagsmeistring. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
