Helsearbeiderfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (HEA05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter livskvalitet og helsekompetanse
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- vurdere, planleggje og gjennomføre tiltak som aukar helsekompetansen til pasientar og brukarar
- beskrive korleis kroppen er bygd opp, og forklare korleis han fungerer (Henta frå læreplan i vg1 helse- og oppvekstfag)
- kartleggje funksjonsnivået og omsorgsbehovet til pasientar og brukarar og utføre grunnleggjande sjukepleie og miljøarbeid tilpassa brukarar og pasientar i alle aldrar
- planleggje og gjennomføre tiltak som fremjar trivsel og bidreg til auka livskvalitet for brukarar og pasientar gjennom livsløpet
- vareta pasient- og brukarmedverknad i arbeidet
- identifisere og kartleggje ernæringsbehov hos brukarar og pasientar i samarbeid med andre yrkesgrupper og lage til måltid som er i tråd med kostråda frå helsemyndigheitene
- bruke digitale kommunikasjonsverktøy og rettleie pasientar, brukarar og pårørande om bruk av slike verktøy
- gjere greie for strategiar for konflikthandtering og førebyggje konfliktar i praksis
- gjere greie for funksjonane til nokre næringsstoff og diskutere kvifor eit variert kosthald er viktig i eit helse- og berekraftsperspektiv (Henta frå læreplan i naturfag)
- lytte til, forstå og bruke fagterminologi munnleg og skriftleg i arbeidssituasjonar (Henta frå læreplan i engelsk)
- tolke og bruke samansette måleiningar i praktiske samanhengar og velje eigna måleining (Henta frå læreplan i matematikk P)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen livskvalitet og helsekompetanse når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen livskvalitet og helsekompetanse. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i livskvalitet og helsekompetanse. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
