Helsearbeiderfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (HEA05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter profesjonalitet i helsearbeidarfaget
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- reflektere over kva det vil seie å vere ein profesjonell helsefagarbeidar, og praktisere dette i yrkesutøvinga
- vise empati og reflektere over eigne haldningar og åtferd og kva det vil seie å vise endringsvilje (Henta frå læreplan i vg2 helsearbeiderfag)
- kommunisere, samhandle og bruke relasjonskompetanse i møte med pasientar, brukarar og pårørande frå ulike kulturar og med ulik moglegheit til å kommunisere
- utføre fagleg og etisk forsvarleg helsehjelp i tråd med gjeldande regelverk
- forstå og overhalde gjeldande regelverk om teieplikt og personvern og vise digital dømmekraft
- utføre arbeid etter gjeldande retningslinjer for hygiene og gjennomføre smitteverntiltak
- følgje gjeldande regelverk ved bruk av tvang og reflektere over eigen maktposisjon i møte med pasientar og brukarar
- gjennomføre arbeidet etter gjeldande regelverk for helse, miljø og sikkerheit, følgje rutinar for uønskte hendingar og internkontrollar og arbeide for kontinuerleg kvalitetsforbetring
- utføre førstehjelp etter gjeldande retningslinjer og følgje rutinar for varsling
- bruke ergonomiske prinsipp i yrkesutøvinga
- vareta eigne rettar og plikter i arbeidsforholdet og gjere greie for korleis partane i arbeidslivet utfører samfunnsrolla si i den norske modellen
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen profesjonalitet i helsearbeidarfaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen profesjonalitet i helsearbeidarfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i profesjonalitet i helsearbeidarfaget. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
