Helsearbeiderfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (HEA05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter grunnleggjande sjukepleie
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- gjere greie for dei vanlegaste sjukdommane hos barn, unge og eldre, foreslå tiltak og delta i grunnleggjande sjukepleie (Henta frå læreplan i vg2 helsearbeiderfag)
- forklare kva allmenntilstand er, gjere greie for dei vanlegaste teikna og symptoma på sjukdommar og skadar og kjenne att sjukdomsforverring (Henta frå læreplan i vg2 helsearbeiderfag)
- planleggje og gjennomføre grunnleggjande sjukepleie for akutt og kronisk sjuke og menneske med samansette og komplekse behov
- observere symptom på psykiske lidingar og rusmisbruk og foreslå tiltak
- identifisere teikn på omsorgssvikt, vald og overgrep og andre urovekkjande forhold, og setje i verk tiltak i tråd med rutinane og prosedyrane til verksemda
- gi heilskapleg omsorg til alvorleg sjuke og døyande og ta vare på dei pårørande
- observere og vurdere systematisk tilstand og endringar hos pasientar og brukarar og dokumentere i digitale journalsystem
- følgje gjeldande regelverk for legemiddelhandtering og observere, rapportere og dokumentere verknadene og biverknadene av legemiddel
- bruke relevant medisinsk utstyr ved observasjon og vurdering av tilstanden til pasientar og brukarar
- drøfte kva betydning mikroorganismar har for kropp og helse (Henta frå læreplan i naturfag)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen grunnleggjande sjukepleie når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen grunnleggjande sjukepleie. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i grunnleggjande sjukepleie. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
