Sosialkunnskap (POS02‑02)
Grunnleggjande ferdigheiter
Munnlege ferdigheiter
Munnlege ferdigheiter i sosialkunnskap inneber å lytte til andre sine meiningar, argumentere for sine eigne meiningar i meiningsbryting med andre og tilpasse munnleg tekst til mottakaren og formålet. Munnlege ferdigheiter inneber òg å uttrykkje seg presist og å bruke fagspråk i drøfting og refleksjon over faglege emne og problemstillingar. Ferdigheita inneber vidare å argumentere for ulike perspektiv og forståingar, byggje vidare på innspel frå andre og bruke kjelder på ein kritisk måte som lar seg etterprøve.
Å kunne skrive
Å kunne skrive i sosialkunnskap inneber å bruke fagspråk og varierte skrivestrategiar for å byggje opp ein samfunnsvitskapleg fagtekst som presenterer saklege argument frå ulike perspektiv og ståstader. Det inneber òg å byggje opp tekstar presist, strukturert og sjølvstendig og å utforme tekstar som er tilpassa mottakaren og formålet. Vidare inneber det å vurdere, sitere og vise til relevante kjelder på ein måte som lar seg etterprøve. Å kunne skrive i sosialkunnskap inneber òg å revidere eigne tekstar.
Å kunne lese
Å kunne lese i sosialkunnskap inneber å hente ut meiningsinnhald og vurdere eksplisitt og implisitt informasjon i faglitteratur og andre kjelder. Det inneber òg å forstå, bruke og reflektere over eit variert tekstutval og å analysere ulike perspektiv og formål med tekstar. Lesing i sosialkunnskap inneber vidare å velje ulike lesestrategiar for å tileigne seg kompetanse i faget.
Å kunne rekne
Å kunne rekne i sosialkunnskap inneber å hente ut informasjon og tolke og forstå tabellar. Det inneber vidare å bruke og omarbeide informasjonen og vise statistiske samanhengar ved hjelp av tal. Å kunne rekne inneber òg å diskutere og samanlikne resultat og vurdere gyldigheita av dei.
Digitale ferdigheiter
Digitale ferdigheiter i sosialkunnskap inneber å bruke digitale ressursar til å søkje, finne, behandle og navigere i digitale kjelder. Digitale ferdigheiter i faget handlar òg om å finne fram til og vurdere informasjon og å kommunisere og presentere eige arbeid. Digital dømmekraft inneber å vise kunnskapar om etikk og personvern og å tolke og gi att relevant informasjon på ein måte som lar seg etterprøve.