Instruksjon og leiing (MUS07‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- leie musikalske prosessar og vise forståing av korleis musikalsk materiale kan innstuderast, utviklast og framførast
- leie eit ensemble ved å bruke grunnleggjande direksjonsteknikkar
- formidle musikalske intensjonar og verkemiddel gjennom direksjon
- diskutere og reflektere over eigen og andre si evne til å leggje repertoar til rette og uttrykkje musikalske intensjonar overfor ulike ensemble
- lese, tolke og tilpasse varierte former for musikalsk notasjon for ulike ensemble
- utvikle planar for, gjennomføre, dokumentere og evaluere prosjekt og produksjonar
- drøfte rettferdig leiarskap og tenkje kritisk over balansen mellom deltakarmedverknad, leiarstyring og eiga rolle
- vurdere lydmiljø og -nivå under produksjonar og ta ansvar for å regulere dette slik at det er helsemessig forsvarleg, fysisk og psykisk
- gjere greie for opphavsrettslege reglar og rutinar
- setje opp og følgje budsjett og føre rekneskap i arbeid med prosjekt og produksjonar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i instruksjon og leiing. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei utøver musikalsk leiarskap i ulike ensemble gjennom rettferdig styring og på måtar som legg til rette for andre si oppleving av meistring. Elevane viser og utviklar òg kompetanse når dei viser leiarskap gjennom kunstnariske, økonomiske og praktiske val fram mot framføringar og produksjonar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får øve seg på å ta eigne val i førebuing av framføringar og produksjonar. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i rollene som ensembleleiar og produsent, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle evna til musikalsk leiarskap i ensemble og evna til å leie produksjonsarbeid.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter instruksjon og leiing. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i instruksjon og leiing basert på kompetansen eleven har vist gjennom å utøve leiarskap som ensembleleiar og produsent.