Instrument, kor, samspel (MUS05‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter instrument, kor, samspel 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- innstudere eit variert repertoar på fordjupingsinstrument, ved bruk av metodar tilpassa repertoaret
- bruke musikkteoretisk kunnskap i innstudering, interpretasjon og improvisasjon, og reflektere over samanheng mellom musikkteori og praktisk musisering
- vidareutvikle eigna instrumentalteknikk på fordjupingsinstrumentet, og førebyggje belastningsskadar
- dokumentere øving individuelt og i samspel og bruke dokumentasjonen til å planleggje og forbetre vidare øvingsprosessar
- utforske og eksperimentere med eit breitt utval av musikalske verkemiddel i utforming av eigne uttrykk
- improvisere med og utan utgangspunkt i materiale som er lagt fram, åleine og saman med andre
- ta initiativ, lytte til andre og ta ulike musikalske roller i kor- og ensemblearbeid
- planleggje og gjennomføre konsertar med lys, lyd og formålstenleg bruk av sceneområdet
- reflektere over korleis situasjon, målgruppe og interaksjon med publikum kan påverke musikalsk formidling, og bruke dette i førebuing til framføring av musikalsk materiale
- utforske og bruke ulike digitale ressursar til å framføre musikk og dokumentere framføringane
- utforske historiske, sosiale og kulturelle kontekstar for instrument- og samspelrepertoar, og bruke dette til å utvikle personlege musikalske uttrykk
- reflektere over korleis det å utøve, formidle og skape musikk kan bidra til å halde oppe og vidareutvikle kulturarven og utfordre det som består
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i instrument, kor, samspel 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei øver på, utøver og formidlar musikk åleine og saman med andre. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget når dei eksperimenterer med musikalske verkemiddel, tek ulike roller og utviklar det personlege uttrykket sitt, og når dei innstuderer repertoar og arbeider med utvikling av teknikk. Elevane viser og utviklar òg kompetanse i faget når dei bruker ulike metodar for å følgje med på eiga utvikling og ut frå dette vel strategiar for vidare læring i faget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å utforme varierte oppgåver som fremjar utvikling av musikalske og utøvande ferdigheiter. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i arbeid instrumentutøving, kor og ensemble, øving og musikkformidling, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle utøvande og formidlande kompetanse i faget, individuelt og i samspel og samsong.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter instrument, kor, samspel 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i instrument, kor og samspel 2 basert på kompetansen eleven har vist gjennom eigne øvingsprosessar, utøving på instrument og kunstnarisk sjølvstende og gjennom førebuing til og gjennomføring av musikalske framføringar, åleine og saman med andre.