Instrument, kor, samspel (MUS05‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter instrument, kor, samspel 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- innstudere eit variert repertoar på fordjupings- og bruksinstrument ved å bruke metodar tilpassa repertoaret
- ta sjølvstendige val i musikalsk utforming av repertoar
- utvikle og vise eigna instrumentteknikk i utøving på fordjupingsinstrument
- setje seg realistiske mål, planleggje, strukturere og dokumentere øvingsprosessar på fordjupings- og bruksinstrument
- spele etter gehør, besifring og andre former for notasjon på bruksinstrument med rytme-, bass- og akkordfunksjon i ulike samspelsituasjonar
- utforske og vise forståing av ulike musikalske verkemiddel i eiga utøving
- improvisere med utgangspunkt i eit variert musikalsk materiale som er lagt fram, åleine og saman med andre
- førebu og framføre musikalsk materiale for eit publikum i konsertsituasjonar
- vise musikalsk initiativ og lytte til andre i samspelsituasjonar
- gi og ta imot konstruktiv kritikk og respektere usemje i skapande arbeid mot felles mål og framføringar
- dokumentere framføringar med digitale ressursar
- reflektere over korleis det å utøve, formidle og skape musikk kan bidra til å halde oppe og vidareutvikle kulturarven
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i instrument, kor, samspel 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei øver på, utøver og formidlar musikk åleine og saman med andre. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget når dei reflekterer over ulike musikalske uttrykk og uttrykksformer, og bruker refleksjonane til å ta eigne kunstnariske val i framføringar. Elevane viser og utviklar òg kompetanse i faget når dei bruker ulike metodar for å følgje med på eiga utvikling, og ut frå dette set formålstenlege mål for vidare læring i faget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å utforme varierte oppgåver som fremjar utvikling av musikalske og utøvande ferdigheiter. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i arbeid med instrumentutøving, kor og ensemble, øving og musikkformidling, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle utøvande og skapande kompetanse i faget, individuelt og i samspel og samsong.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter instrument, kor, samspel 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i instrument, kor, samspel 1 basert på kompetansen eleven har vist gjennom utøving, kunstnarisk forståing og refleksjon.