Ergonomi og bevegelse (MUS04‑02)
Fagrelevans og sentrale verdiar
Ergonomi og rørsle handlar om å styrkje det fysiske og motoriske grunnlaget til elevane for utøving og oppleving av musikk. Faget skal bidra til ein aktiv og helsefremjande livsstil gjennom at elevane deltek i allsidig fysisk aktivitet, utviklar rørsleglede og utviklar kunnskap om arbeidsfysiologi. Vidare skal faget gi elevane høve til å utvikle fysiske ferdigheiter i ulike rørsleaktivitetar og til å kroppsleggjere opplevinga av musikk. Ergonomi og rørsle skal òg gi elevane høve til å forstå den samfunnsmessige betydninga av god fysisk og mental helse. Faget skal motivere til å tøye eigne grenser og førebu elevane på eit arbeidsliv med krav til fysisk og mentalt uthald.
Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Ergonomi og rørsle skal gjennom eit mangfald av rørsleaktivitetar bidra til å fremje god helse på kort og på lang sikt. Faget skal gi elevane erfaring med samhandling og styrkje identiteten, meistringskjensla og sjølvtilliten til elevane. Vidare skal faget gi elevane høve til å anerkjenne og verdsetje kvarandre sine ulikskapar gjennom variert fysisk og estetisk utfalding. Varierte fysiske ferdigheiter og kroppslege tilnærmingar til oppleving skal bidra til å skape toleranse for mangfald i fysiske uttrykk innanfor scenekunst og i samfunnet elles.