Vg3 logistikkfaget (LOG03‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje, gjennomføre og dokumentere logistikkfaglege arbeidsoppgåver slik at materiale, varer, gods eller passasjerar blir handterte i samsvar med eigenarten sin og kravet bedrifta har til kvalitet, helse, miljø og sikkerheit og etiske retningslinjer
- planleggje og utføre transport med sikker, effektiv og miljøvennleg bruk av tekniske hjelpe- og transportmiddel
- behandle ordrar i samsvar med rutinane til bedrifta
- bruke dei digitale og elektroniske ressursane i bedrifta i kommunikasjon i og dokumentasjon av dei ulike arbeidsprosessane i verdikjeda
- klargjere og handtere gods i samsvar med kravet bedrifta har til kvalitet og lønnsemd
- velje emballasje og lastberar for kvar enkelt vare- og godstype og emballere for lagring og transport
- klassifisere gods for transport i samsvar med innhaldet i sendinga
- følgje nasjonalt og internasjonalt regelverk og tilhøyrande krav til dokumentasjon for å handtere og flytte gods eller passasjerar
- velje, bruke, kontrollere og halde ved like tekniske hjelpemiddel og reflektere over konsekvensane av manglande vedlikehald
- velje og bruke sikringsutstyr til ulike logistikkoperasjonar og reflektere over konsekvensane av ulike val
- yte service og gi kundebehandling overfor kollegaer, eksterne aktørar og kundar i tråd med måla til bedrifta
- reflektere over samanhengane mellom logistikkfunksjonane til bedrifta, verdikjede, lønnsemd og effektiv drift for å identifisere moglege forbetringstiltak i bedrifta
- reflektere over og vurdere eige arbeid og foreslå moglege forbetringstiltak
- berekne framføringstider og bestille transport i samsvar med krava kunden har til levering
- berekne og vurdere moglegheiter og avgrensingar ved bruk av ulike transportmiddel og transportløysingar ut frå talet på personar eller vekta, målet og eigenarten til varene eller godset
- utføre arbeidsoppgåver på ein helsemessig forsvarleg og ergonomisk rett måte innanfor gjeldande regelverk og standardar og drøfte konsekvensar av lite søvn og dårleg kosthald og verdien av gode arbeidsrutinar
- handtere avfall i tråd med bedriftsinterne krav og reflektere over miljømessige konsekvensar av avfallshandteringa
- følgje den interne beredskapsplanen til bedrifta og utføre førstehjelp på ein skadestad
- gjere greie for partssamarbeidet i bedrifta og reflektere over pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren og over kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande arbeidsliv
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 logistikkfaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren og lærlingane skal vere i dialog utviklinga til lærlingane i vg3 logistikkfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.