Entreprenørskap og bedriftsutvikling (ENT01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter entreprenørskap og bedriftsutvikling 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke kjelder, teoriar og modellar i arbeid med faglege spørsmål, emne og problemstillingar
- utforske ulike kreativitetsprosessar og utvikle forretningsidear
- utforske og bruke ulike innovasjonsprosessar ved etablering av verksemder
- utvikle forretningsmodellar og vurdere opp mot berekraftig utvikling
- utforske og vurdere korleis samhandling påverkar innovasjon og utvikling
- samanlikne og vurdere informasjon om marknader, kjøpsåtferd og segment for å ta avgjerder
- gjennomføre situasjonsanalyse, vurdere utviklingsmoglegheiter og setje mål i ein oppstartsfase
- utforske og bruke ulike konkurransemiddel i ein oppstartsfase
- vurdere og velje selskapsformer ut frå risiko og ansvar ved etablering
- reflektere over kva som kjenneteiknar ein god leiar i etableringsfasen, og korleis leiar og medarbeidarar samhandlar og set saman gode team
- berekne og vurdere pris og kapitalbehov, utarbeide budsjett og vurdere finansieringsmoglegheiter med tanke på risiko og ansvar for ei ny verksemd
- lese rekneskap og nøkkeltal for å vurdere lønnsemda til ei verksemd
- reflektere over kva entreprenøriell kompetanse er, og vurdere kva det har å seie for utvikling av verksemder
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei bruker kreativitets- og innovasjonsprosessar, teoriar og modellar i arbeid med faglege emne og problemstillingar i samband med oppstart av verksemder. Det inneber at elevane viser og utviklar kompetanse gjennom praktisk arbeid, og når dei utforskar og reflekterer over faglege emne og praktiske problemstillingar knytte til innovasjon, verdiskaping, berekraft, strategi og verksemdsutvikling.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte munnlege, skriftlege, digitale og praktiske arbeidsmåtar for å tileigne seg og vise kompetanse, og gjennom å la elevane vere aktivt kunnskapssøkjande. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i entreprenørskap og bedriftsutvikling 1, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i entreprenørskap og bedriftsutvikling 1.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 basert på kompetanse eleven har vist gjennom bruk av teoriar, modellar og ei praktisk tilnærming til entreprenørielt arbeid med innovasjon, verdiskaping, berekraft, strategi og verksemdsutvikling i samband med oppstart av verksemd.