Entreprenørskap og bedriftsutvikling (ENT01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter entreprenørskap og bedriftsutvikling 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke kjelder, teoriar og modellar i arbeid med faglege spørsmål, emne og problemstillingar
- utforske ulike innovasjonsprosessar og drøfte betydninga innovasjon har for vidareutvikling av ei verksemd
- utforske og vurdere konsekvensar berekraftig verdiskaping har for vidareutvikling av ei verksemd
- utforske og vurdere forretningsmodellar for å vidareutvikle verksemder
- reflektere over kva samfunnsansvar inneber, og utforske og samanlikne samfunnsansvaret til verksemder lokalt og globalt
- kartleggje og vurdere støtteordningar i vidareutvikling av verksemder nasjonalt og internasjonalt
- utforske og vurdere korleis verksemder kan bruke ulike vekst-, marknads- og konkurransestrategiar ved vidareutvikling
- vurdere internasjonale forretningsmoglegheiter og samanlikne nasjonale og internasjonale forretningskulturar
- vurdere ulike leiarstilar og drøfte korleis leiarar og medarbeidarar kan påverke utviklinga av verksemder
- vurdere bruk av prosjekt og andre samarbeidsformer og betydninga nettverksbygging har i utvikling av verksemder
- vurdere behovet for organisasjonsutvikling i etablerte verksemder
- vurdere korleis finansiering av kapitalbehov bidreg til framtidig lønnsemd og verdiskaping for verksemder
- reflektere over og vurdere kva betydning entreprenøriell kompetanse har for vidareutvikling av ei verksemd
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i entreprenørskap og bedriftsutvikling 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei bruker innovasjonsprosessar, teoriar og modellar i arbeid med faglege emne og problemstillingar i samband med vidareutvikling av verksemd. Det inneber at elevane viser og utviklar kompetanse gjennom praktisk arbeid, og når dei utforskar og reflekterer over faglege emne og praktiske problemstillingar knytte til innovasjon, verdiskaping, berekraft, strategi og verksemdsutvikling.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte munnlege, skriftlege, digitale og praktiske arbeidsmåtar for å tileigne seg og vise kompetanse, og gjennom å la elevane vere aktivt kunnskapssøkjande. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i entreprenørskap og bedriftsutvikling 2, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i entreprenørskap og bedriftsutvikling 2.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter entreprenørskap og bedriftsutvikling 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i entreprenørskap og bedriftsutvikling 2 basert på kompetansen eleven har vist gjennom bruk av teori, modellar, og praktisk tilnærming til entreprenørielt arbeid med innovasjon, verdiskaping, berekraft, strategi og verksemdsutvikling i samband med vidareutvikling av verksemd.