Teaterproduksjon fordjupning (DRA05‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter teaterproduksjon fordjuping 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje, gjennomføre og reflektere over kunstnariske val i kollektive skapande teaterprosessar
- omarbeide og analysere sceniske tekstar og visuelle forløp
- prøve ut dramaturgiske verktøy og inngangar i arbeid med iscenesetjing
- eksperimentere sjølvstendig med sceniske verkemiddel og reflektere over effekten av desse i møte med publikum
- integrere tekniske og scenografiske løysingar i ulike performative uttrykk og teaterproduksjonar og reflektere over bruk av multimediale løysingar og medieplattformer
- leie skapande prosessar, ta kunstnariske og arbeidsetiske val og reflektere over korleis desse vala verkar inn på arbeidsprosessane i gruppa, produksjonen og publikum i det endelege uttrykket
- utvikle regikonsept innanfor ulike sjangrar ved å utforske og eksperimentere med form, innhald og spelestilar
- utforske samfunnsutfordringar gjennom sceniske uttrykk og teatrale ytringar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i teaterproduksjon fordjuping 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei arbeider med sceniske verkemiddel, dramaturgi og analyse, når dei bruker teater som ytringsform, og når dei utviklar eigne sjølvstendige uttrykk. Elevane viser og utviklar òg kompetanse i faget når dei tek kunstnariske val, og når dei deltek i og leier skapande prosessar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får utforske og eksperimentere med sceniske verkemiddel og vidareutvikle rolla som bidragsytar og iscenesetjar i kollektive kunstnariske prosessar. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i å bruke dramaturgi og analyse i utvikling av scenisk materiale og formgiving av framsyningar, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle evna til kommunikasjon og samhandling, utvikle eigne leiareigenskapar og bruke moglegheitene i teateret som ytringsform og kunstnarisk uttrykk.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter teaterproduksjon fordjuping 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i teaterproduksjon fordjuping 2 basert på kompetansen eleven har vist ved å arbeide sjølvstendig med å skape teater og ved å bruke moglegheitene i teateret som ytringsform og kunstnarisk uttrykk i kollektive prosessar.