Grunntrening i dans (DAN01‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter grunntrening i dans 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje, gjennomføre og vurdere treningsprogram som fremjar eiga utvikling i dans
- drøfte samanhengar mellom trening, restitusjon og skadeførebygging for dansarar
- reflektere over og bruke mentale strategiar i dansetrening
- drøfte samanhengen mellom helsefremjande kosthald, livskvalitet og utvikling i dans
- formidle kunnskap om funksjonell anatomi gjennom trening og i refleksjon over eiga utvikling i dans
- drøfte samanhengar mellom trening, rørsleglede og helse for dansarar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i grunntrening i dans 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei tek i bruk og reflekterer over ulike fysiske og mentale treningsformer for å utvikle eiga danseutøving. Dei viser og utviklar òg kompetanse i faget når dei drøftar og reflekterer over eigne treningsstrategiar og samanhengen mellom trening, helse og funksjonell anatomi i danseutøving.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å la elevane delta i planlegging av ulike treningsprogram og andre aktivitetar som fremjar rørsleglede og meistringskjensle. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira og gi elevane høve til å forstå samanhengar mellom ulike treningsformer, helse og utvikling i dans, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å vidareutvikle forståinga av samanheng mellom trening, kropp og helse, livskvalitet og danseutøving.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter grunntrening i dans 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i grunntrening i dans 2 basert på kompetansen eleven har vist gjennom å arbeide med ulike treningsprogram, og ved å vise forståing av samanhengen mellom trening, dansarisk utvikling og livskvalitet.