Grunntrening i dans (DAN01‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter grunntrening i dans 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utforske og prøve ut treningsformer for å fremje utvikling i dans, åleine og saman med andre
- beskrive og reflektere over samanhengen mellom trening, restitusjon og skadeførebygging for dansarar
- beskrive og prøve ut mentale strategiar for å fremje eiga utvikling i dans
- gjere greie for forholdet mellom kosthald og treningsutbytte og bruke denne kunnskapen i eige arbeid med dans
- undersøkje oppbygginga og funksjonen til kroppen og bruke kunnskap om anatomi i arbeid med trening og danseutøving
- reflektere over samanhengar mellom trening, rørsleglede og helse for dansarar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i grunntrening i dans 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei utforskar og prøver ut ulike fysiske og mentale treningsformer for å utvikle grunnlaget for eiga danseutøving. Vidare viser og utviklar dei kompetanse i faget når dei beskriv og reflekterer over eiga trening og samanheng mellom trening, helse og funksjonell anatomi.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte treningsformer og strategiar som fremjar rørsleglede og meistringskjensle. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira og gi rom for refleksjon rundt eiga trening og restitusjon, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å vidareutvikle forståinga av samanhengen mellom trening, kropp og helse i eiga danseutøving.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter grunntrening i dans 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i grunntrening i dans 1 basert på kompetansen eleven har vist, både gjennom å delta i varierte treningsformer og å vise forståing av og reflektere over samanhengen mellom trening, helse og anatomi.