Betongfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (BET05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter forskaling
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje forskaling og vedlikehald av bygningsmasser, arbeide etter bygningsinformasjonsmodeller, teikningar, beskrivingar og prefabrikerte løysingar, velgje verktøy og materiale og vurdere kostnader, tidbruk og belasting på miljø ved arbeiddet
- utarbeide framdriftsplanar, bestille og ta imot materiale og utstyr og kontrollere kvalitet og mengd i tråd med arbeidsoppdraget
- setje ut mål på bygningskonstruksjonar, kontrollere høgder, aksar og mål med manuelt og elektronisk måleutstyr og vurdere konsekvensar av feilmåling
- forskale ulike konstruksjonar og bygningsdelar ved bruk av tradisjonell forskaling og systemforskaling
- velje forskalingsmetode, forskale bygningsdelar og gjere greie for korleis valet av metode påverkar kostnadseffektivitet, ressursutnytting og produktivitet
- montere innstøypingsgods, isolasjonsprodukt og utsparingar i forskalingsform og vurdere konsekvensar av avvik frå geometriske toleransekrav
- demontere forskaling, drøfte ulike risikofaktorar i arbeidssituasjonen og setje i verk tiltak
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen forskaling når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen forskaling. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i forskaling. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
