Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter helse, miljø og sikkerheit og arbeidsliv

  • gjere greie for og bruke kvalitetssikringssystem, gjennomføre arbeid i tråd med gjeldande krav til helse, miljø og sikkerheit og reflektere over konsekvensar av ikkje å følgje krava
  • arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforhold i faget, og gjere greie for pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren og reflektere over krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap
  • risikovurdere arbeidsoppdrag, gjennomføre ein sikker jobb-analyse og rapportere om uønskte hendingar
  • gjere greie for sikkerheitstiltak ved arbeid i høgda, bruke stillas og sikre risikoutsette arbeidssituasjonar
  • følgje rutinar for å stroppe og anhuke, og vurdere konsekvensar av brot på rutinar
  • arbeide i tråd med ergonomiske prinsipp, drøfte korleis arbeidsteknikkar og arbeidsstillingar kan førebyggje helseskadar, og reflektere over konsekvensar av støy og vibrasjon
  • bruke verne- og sikringsutstyr og vurdere konsekvensane av feilbruk
  • kjeldesortere og handtere avfall etter gjeldande regelverk, gjenbruke materiale og reflektere over konsekvensar av feilhandtering
  • gjere greie for riggplan, gjennomføre riggarbeid, sikre byggjeplassen og vurdere ulike tiltak som sikrar risikoutsette arbeidssituasjonar
  • utføre grunnleggjande førstehjelp
  • montere og bruke arbeidsplattformer på opptil ni meter og setje i verk tiltak for å redusere risiko ved arbeid i høgda (Henta frå læreplan i vg2 betong og mur)
  • gjere greie for varme arbeid som brannårsak, gjennomføre sikkerheitstiltak og hindre brann (Henta frå læreplan i vg1 bygg- og anleggsteknikk)
  • anvende sikkerheitsdatablad og følgje instruksar ved bruk av kjemikaliar (Henta frå læreplan i vg1 bygg- og anleggsteknikk)
  • tolke og bruke samansette måleiningar i praktiske samanhengar og velje eigna måleining (Henta frå læreplan i matematikk P)
  • utforske og bruke eigenskapane ved geometriske figurar, målestokk og trigonometri til å berekne lengder, vinklar og areal i problemløysing innanfor bygg- og anleggsfag (Henta frå læreplan i matematikk P)
  • utforske og presentere teknologi knytt til eige utdanningsprogram og vurdere han i eit berekraftsperspektiv (Henta frå læreplan i naturfag)
  • gjere greie for argumentasjonen til andre og bruke og følgje opp innspel frå andre i samtalar og diskusjonar om yrkesrelevante emne (Henta frå læreplan i engelsk)
  • bruke fagterminologi for å kommunisere med kollegaer og andre yrkesutøvarar, drøfte ulike løysingar som bidreg til å redusere miljøavtrykket og sikre ei effektiv ressursutnytting, og setje i verk tiltak

Undervegsvurdering