Salsfaget – modulstrukturert opplæring for vaksne (SLG05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter økonomi og berekraft i verksemda
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- følgje rutinar for bestilling, mottak og dokumentkontroll
- vurdere og gjennomføre tiltak som kan førebyggje, avdekkje og redusere svinn
- lese, bruke og lage rekneark i arbeidet med budsjett, anbod og kostnadsberekning knytt til sal, service og reiseliv, og vurdere korleis ulike faktorar påverkar resultatet (Henta frå læreplan i matematikk P)
- tolke og nytte budsjett og rekneskap for å analysere inntekts- og kostnadsfaktorar og foreslå tiltak som kan bidra til lønnsemd
- kalkulere prisar ut frå lønnsemdsbetraktningar og vurdere korleis bedrifta kan tilpasse prisstrategiar til ulike kundesegment
- vurdere trendar og foreslå tiltak som fremjar lønnsemd og sikrar berekraft i ulike delar av ei verdikjede
- presentere eiga verksemd med vekt på forretningsplan og reflektere over korleis berekraftsperspektivet er vareteke
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen økonomi og berekraft i verksemda når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen økonomi og berekraft i verksemda. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i økonomi og berekraft i verksemda. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
