Vg3 handvevarfaget (HVF03‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere eige arbeid
- setje opp ein vev og gjere greie for korleis ulike val av materiale og reiskapar påverkar arbeidsprosessen
- utforske og nytte grunnbindingane og variasjonar av desse i eige arbeid
- gjennomføre bestillingsoppdrag innanfor gitte rammer
- lage og nytte skisser og arbeidsteikningar som grunnlag for idéutvikling og presentasjon av eige arbeid
- berekne tid og pris på eigne produkt og tenester og vurdere samanhengen mellom materialval, produktivitet og lønnsemd
- utforske og bruke ulike vevoppskrifter, utvikle eigne oppskrifter og gjere greie for korleis materialbruk, trådtettleik, binding og formgiving påverkar kvalitet og funksjon
- drøfte eigenskapane og opphavet til dei ulike tekstilfibrane og korleis dei blir produserte, og gjere greie for etiske val, ressursutnytting, tilgjengelegheit og haldbarheit og bruke denne kunnskapen i eige arbeid
- etterbehandle og montere vevnader og nytte relevant merking og vasketilvising
- reparere og halde ved like vovne tekstilar og gjere greie for korleis ulike val påverkar kvalitet og haldbarheit
- analysere form, farge, struktur, tekstur og tradisjon i vovne tekstilar og kunne bruke dette som inspirasjon i eige arbeid
- gjere greie for vevtradisjonar, historie og lokale særpreg, reflektere over dette i eit kulturelt perspektiv og bruke denne kunnskapen i eiga formgiving
- bruke fagspråk i formidling og presentasjon av eige arbeid
- rettleie kundar, kollegaer og samarbeidspartnarar om design, materiale og fargeval
- nytte digitale ressursar i arbeidsprosess, marknadsføring og presentasjon av eige arbeid
- finne informasjon for å drøfte faglege spørsmål og problemstillingar, og bruke kjeldene på ein måte som lar seg etterprøve
- nytte og halde ved like maskiner, verktøy og utstyr i samsvar med gjeldande regelverk for helse, miljø og sikkerheit
- bruke formålstenlege arbeidsstillingar og gjere greie for korleis ein kan bidra til gode arbeidsrutinar i ein produksjon
- gjere greie for gjeldande lovverk om opphavsrett og marknadsføring og følgje dette i eige arbeid
- arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforholdet i faget, og gjere greie for pliktene og rettane til arbeidsgivaren og arbeidstakaren
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i vg3 handvevarfaget når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren og lærlingane skal vere i dialog om utviklinga til lærlingane i vg3 handvevarfaget. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i faget.