Vg3 ernæringskokkfaget (EKF03‑01)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål

  • planleggje, gjennomføre, dokumentere og vurdere produksjon av ernæringsriktig mat og spesialkost ut frå ut frå oppskrift, råvaretilgang, produksjonsmetode og beskriving
  • gjennomføre mottakskontroll og lagerrullering og vurdere samanhengen mellom kvalitet, vareflyt, svinn og ressursutnytting
  • sikre trygg matproduksjon gjennom å praktisere god personleg hygiene, produksjonshygiene og næringsmiddelhygiene, i samsvar med rutinane og regelverket til verksemda, og gjere greie for konsekvensar av avvik
  • forstå og arbeide i tråd med kvalitetssystem og reflektere over kor viktig dette arbeidet er for verksemda, kundane og samarbeidspartnarane
  • planleggje, lage til og servere mat og måltid etter ulike behov, allergiar, intoleransar, diagnosar og kost i ulike livsfasar
  • partere og utføre anatomisk skjering og finstykke kjøtt og fjørfe og vurdere bruksområde og ressursutnytting
  • reinse, filetere, dele opp og klargjere fisk og sjømat og vurdere kvalitet og ressursutnytting
  • tilarbeide animalske, marine og vegetabilske råvarer og gjere greie for endringar som skjer i råvarene under tillaging
  • velje eigna råvarer og tillagingsmetodar i utvikling av menyar og måltid og drøfte korleis råvarer og metodar tek omsyn til ernæringsmessig kvalitet og behovet til brukarane
  • ordne til og presentere smakfulle, estetiske og appetittvekkjande rettar og menyar og reflektere over korleis dette kan bidra til matomsorg og gode måltidsopplevingar
  • lage til samiske og norske spesialitetar og reflektere over korleis faget kan bidra til at mattradisjonar blir varetekne og førte vidare
  • porsjons- og næringsberekne rettar og menyar for brukargrupper med behov for ulike diettar og forklare kva omsyn ein må ta ved servering under kort- og langtidsopphald
  • reflektere over korleis kosthald påverkar folkehelsa, og nytte kompetansen i utvikling av menyar og måltid
  • reflektere over korleis ønskte og uønskte mikroorganismar kan påverke forskjellige råvarer, halvfabrikat og ferdigvarer, og gjere greie for tiltak for å styre førekomsten
  • gjere greie for og følgje rutinar for skadedyrnedkjemping i verksemda
  • utvikle fagidentitet gjennom å bruke faguttrykk og tileigne seg kunnskap og kommunisere presist og forståeleg i samhandling med kollegaer, brukarar, gjester og samarbeidspartnarar
  • kommunisere med ulike brukargrupper og ta omsyn til høve, årstid, behov, ulike religionar og kulturar i tillaginga av mat og måltid
  • forklare og bruke fagkunnskap, faguttrykk, tillagingsmetodar og teknikkar og vere kreativ og nyskapande
  • utvikle faglege ferdigheiter, nytte teknologi og ulike produksjonsteknikkar og reflektere over korleis dette kan bidra til innovasjon, effektivitet og forbetringsarbeid i verksemda
  • bruke verktøy, maskiner og utstyr på ein kvalifisert måte, utføre førebyggjande dagleg vedlikehald og gjere greie for konsekvensen ved avvik
  • følgje rutinar og reglar for helse, miljø og sikkerheit, bruke verneutstyr, jobbe ergonomisk rett, utføre førstehjelp og bidra til eit trygt og inkluderande arbeidsmiljø
  • gjere greie for rammevilkår, lover og forskrifter og forklare kva rolle tilsynsmaktene har overfor verksemda
  • nytte emballerings- og lagringsmetodar og gjere greie for korleis dette påverkar kvalitet og ressursutnytting
  • følgje krav og rutinar for merking og sporing og gjere greie for konsekvensar ved avvik
  • gjere greie for og handtere avfall i verksemda og reflektere over korleis avfall og utslepp påverkar miljøet
  • gjennomføre næringsberekningar og enkle kalkulasjonar av svinn, produktutvikling og omsetning
  • reflektere over korleis samhandling i eit fagleg og kollegialt yrkesfellesskap kan fremje likeverd og likestilling
  • beskrive måla og historia til verksemda og reflektere over korleis dette påverkar den daglege drifta
  • gjere greie for organiseringa av verksemda, rettane og pliktene til arbeidstakaren og arbeidsgivaren, korleis partane i arbeidslivet samarbeider, og korleis dette bidreg til å utvikle eit betre arbeidsliv

Undervegsvurdering