Psykologi (PSY01‑04)
Grunnleggjande ferdigheiter
Munnlege ferdigheiter
Munnlege ferdigheiter i psykologi inneber å uttrykkje eigne meiningar, lytte til og gi respons i spontan og førebudd samtale. Det inneber òg å bruke fagspråk i drøfting og refleksjon over faglege emne, og byggje opp argumentasjon og tilpasse munnleg tekst til mottakaren og formålet. Elevane utviklar munnlege ferdigheiter i psykologi når dei drøftar, reflekterer og presenterer saker åleine og i fellesskap. Munnlege ferdigheiter inneber òg å bruke kjelder på ein kritisk måte som lar seg etterprøve.
Å kunne skrive
Å kunne skrive i psykologi inneber å bruke fagspråk og varierte skrivestrategiar for å utforme tekstar som er tilpassa mottakaren og formålet. Det betyr vidare å utforske og reflektere over faglege emne og problemstillingar, byggje opp argumentasjon og bruke kjelder på ein kritisk måte som lar seg etterprøve. Det inneber òg å revidere eigne tekstar.
Å kunne lese
Å kunne lese i psykologi inneber å finne og vurdere eksplisitt og implisitt informasjon i tekstar om kjende og ukjende emne. Det inneber òg å lese tekstar med ulike perspektiv som introduserer elevane for ulike tenkjemåtar og argument og hjelper dei å forstå heilskap og kompleksitet i psykologiske tenkjemåtar. Vidare inneber det å samanlikne, tolke og systematisere informasjon i ulike tekstar og å vurdere ulike perspektiv og formål med tekstar.
Å kunne rekne
Å kunne rekne i psykologi inneber å hente ut, beskrive og tolke informasjon frå talmateriale i tabellar, statistikk og grafiske framstillingar. Det inneber òg å bruke og omarbeide informasjonen for å forstå og vise samanhengar og å samanlikne, vurdere og presentere resultat på ulike måtar.
Digitale ferdigheiter
Digitale ferdigheiter i psykologi inneber å bruke digitale ressursar til å søkje etter og innhente informasjon og å kommunisere og presentere eige arbeid. Digitale ferdigheiter inneber òg å vurdere, omarbeide og samanstille informasjon og vise til kjelder på ein måte som lar seg etterprøve. Det handlar òg om å utvikle etisk medvit og vise digital dømmekraft.