Norsk (NOR01‑06)
Kompetansemål og vurdering

Denne læreplanen er ikkje lenger gyldig.

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter vg3 påbygging til generell studiekompetanse

  • lese norrøne tekstar i omsetjing og
    dei med tekstar frå nyare tid
  • lese og
    tekstar frå 1500 til 1850 i kulturhistorisk kontekst og
    korleis dei er relevante i dag
  • og
    over korleis tekstar frå romantikken og nasjonalromantikken framstiller menneske, natur og samfunn, og
    med tekstar frå nyare tid
  • over sakprosatekstar og
    den retoriske situasjonen dei er blitt til i
  • skrive fagartiklar som gjer greie for og drøftar tekstar i kontekst
  • tilbakemeldingar og kunnskap om språk, tekst og sjanger til å
    eigne tekstar
  • fagkunnskap og retoriske ferdigheiter i norskfaglege diskusjonar og presentasjonar
  • fagspråk til å
    særtrekk ved norsk samanlikna med svensk, dansk og norrønt
  • den historiske bakgrunnen for språksituasjonen i Noreg i dag
  • og
    romanar, noveller, drama, lyrikk og sakprosa på bokmål og nynorsk frå 1850 til i dag og
    over tekstane i lys av den kulturhistoriske konteksten og elevane si eiga samtid
  • og
    over korleis tekstar frå den realistiske og den modernistiske tradisjonen framstiller menneske, natur og samfunn
  • skrive essay som utforskar og reflekterer over innhald i tekstar
  • skrive litterære tolkingar og samanlikningar
  • uttrykksformer i samansette tekstar i ulike medium og
    samspelet mellom dei
  • fagkunnskap og presist fagspråk i utforskande samtalar, diskusjonar og munnlege presentasjonar om norskfaglege emne
  • skrive retoriske analysar og tolkingar av sakprosatekstar
  • meistre språklege formkrav på hovudmål og sidemål og skrive tekstar med etterretteleg kjeldebruk og eit presist og nyansert språk
  • orientere seg i faglitteratur,
    kjelder kritisk og skrive fagartiklar som greier ut om og drøftar norskfaglege emne
  • endringar i talespråk i Noreg i dag og
    over samanhengar mellom språk, kultur og identitet

Undervegsvurdering

Standpunktvurdering