Medieuttrykk (MOK02‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter medieuttrykk 3
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- produsere ulike målgrupperetta medieuttrykk individuelt og i samarbeid med andre
- dokumentere og kvalitetssikre produksjonsprosessar
- jobbe utforskande med idéutvikling gjennom systematisk kjeldearbeid
- planleggje, gjennomføre og vurdere ein større sjølvvald og utforskande medieproduksjon tilpassa ein tenkt eller reell oppdragsgivar
- vurdere eigen bruk av profesjonelt produksjonsutstyr og profesjonell programvare tilpassa produkt og kvalitetskrav i mediebransjen
- analysere korleis inspirasjon frå tidlegare og moderne stilartar og uttrykk formar medieuttrykk i notida
- utforske og bruke ulike verkemiddel og forteljarteknikkar i medieuttrykk
- utvikle bodskap tilpassa målgruppe, formål, sjanger og plattformer
- vurdere opphavsrettslege og etiske utfordringar i medieproduksjon ut frå gjeldande lover og regelverk
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i medieuttrykk 3. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei jobbar kreativt med idear, og når dei viser til dokumenterte og kvalitetssikra produksjonsprosessar. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget når dei produserer medieuttrykk i ulike sjangrar, for ulike formål og for ulike målgrupper. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei bruker kunnskap om tidlegare og moderne stilartar til å vidareutvikle eigne medieuttrykk, og når dei viser at dei er medvitne om opphavsrettslege og etiske utfordringar ved bruk av referansar. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei analyserer, tolkar og samanliknar medieuttrykk og utforskar og reflekterer over konteksten og funksjonen deira. Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å la elevane utforske aktuelle mediefaglege problem og arbeide kreativt for å løyse desse. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira når det gjeld å jobbe sjølvstendig, konsentrert og formålstenleg med teoretiske og praktiske oppgåver, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å styrkje eigen produksjonspraksis og evna til fagleg drøfting.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter medieuttrykk 3. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i medieuttrykk 3 basert på kompetansen eleven har vist gjennom praktisk produksjon av medieuttrykk i ulike sjangrar og til ulike formål, og gjennom kritisk drøfting av verkemiddel og etikk.