Medieuttrykk (MOK02‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter medieuttrykk 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- produsere ulike medieuttrykk individuelt og i samarbeid med andre
- bruke og reflektere over teknikkar for idéutvikling
- bruke og halde ved like profesjonelt produksjonsutstyr og profesjonell programvare tilpassa produkt og kvalitetskrav i mediebransjen
- utforske ulike stilartar og uttrykksformer, og bruke desse i eigne produksjonar
- utforske ulike verkemiddel og forteljarteknikkar, og reflektere over bruken av desse i eigne og andres medieuttrykk
- utvikle bodskap og reflektere over den valde målgruppa, formålet, sjangeren og plattforma
- reflektere over opphavsrettslege og etiske spørsmål i eigne og andres medieuttrykk
- bruke kjelder på ein kritisk og etterprøvbar måte i eigne medieuttrykk
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i medieuttrykk 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei produserer ulike medieuttrykk individuelt og i samarbeid med andre. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget når dei produserer medieuttrykk i ulike sjangrar, for ulike formål og for ulike målgrupper. Dei viser og utviklar òg kompetanse i faget når dei bruker forteljarteknikkar og kunnskap om tidlegare og moderne stilartar til å utvikle eigne medieuttrykk, samtidig som dei tek omsyn til opphavsrettslege og etiske utfordringar ved bruk av referansar. Vidare viser og utviklar dei kompetanse i faget når dei analyserer og samanliknar medieuttrykk, og når dei reflekterer over konteksten til uttrykka og korleis han kan forme innhald og bodskap i medieuttrykket. Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å la elevane utforske og produsere medieuttrykk på eiga hand og saman med andre og gjennom å rettleie dei i arbeidet med kreative og praktiske løysingar. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira når det gjeld å jobbe sjølvstendig, konsentrert og formålstenleg med teoretiske og praktiske oppgåver, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å styrkje eigen produksjonspraksis og evna til fagleg refleksjon.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter medieuttrykk 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i medieuttrykk 2 basert på kompetansen eleven har vist gjennom planlegging og praktisk produksjon av medieuttrykk og gjennom refleksjon rundt bruken av verkemiddel og kjelder.