Medieuttrykk (MOK02‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter medieuttrykk 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- produsere medieuttrykk i ulike sjangrar og format
- planleggje ein prosess for produksjon av eit medieuttrykk
- bruke grunnleggjande teknikkar for idéutvikling
- bruke og halde ved like profesjonelt produksjonsutstyr og profesjonell programvare
- utforske ulike tidlegare og moderne stilartar og uttrykksformer, og reflektere over korleis dei pregar medieuttrykk i dag
- bruke komposisjonsprinsipp i produksjon av medieuttrykk og reflektere over korleis dei ulike delane påverkar kvarandre
- utforske og bruke ulike kommunikasjonsmodellar i produksjon av medieuttrykk
- reflektere over opphavsrett, etikk og reglar i arbeid med medieproduksjonar
- utøve kjeldekritikk i eigne medieuttrykk
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i medieuttrykk 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei lagar medieuttrykk i ulike sjangrar og format individuelt og saman med andre, og når dei bruker relevant produksjonsutstyr i dette arbeidet. Dei viser og utviklar òg kompetanse i faget når dei bruker komposisjonsprinsipp og kommunikasjonsmodellar for å produsere medieuttrykk og tilpasse til rett målgruppe. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse i faget når dei beskriv korleis ulike verkemiddel og stilar påverkar innhald og bodskap i medieuttrykk. Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å la elevane lage sjølvstendige medieuttrykk i ulike sjangrar og format og ved å la elevane få utforske og bruke produksjonsutstyr og programvare i arbeida. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i produksjonen av medieuttrykk, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å styrkje eigen produksjonspraksis og evna til fagleg refleksjon.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter medieuttrykk 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i medieuttrykk 1 basert på kompetansen eleven har vist gjennom praktisk produksjon av ulike medieuttrykk og gjennom refleksjon og etisk medvit omkring verkemidla og funksjonen til medieuttrykka.