Mediesamfunnet (MOK01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter mediesamfunnet 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- produsere publiseringsklart innhald tilpassa ulike målgrupper, innanfor journalistikk, marknadskommunikasjon, informasjon og underhaldning
- diskutere ny medieteknologi og aktuelle publiseringskanalar og kommunikasjonsformer, og utvikle innhald for desse
- gjere greie for grunnleggjande teoriar om marknadskommunikasjon og segmentering, og bruke dei ved eigne produksjonar
- analysere og diskutere strategiar i eigne og andres medietekstar, og gjennomføre eigne argumenterande og informerande tekst- og medieproduksjonar
- diskutere etiske normer og gjeldande lover og reglar og nytte dei i eigne produksjonar
- dokumentere og diskutere kjeldebruk i eigne og andres tekstar og produksjonar
- gjere greie for og vurdere korleis media innhentar og presenterer kjeldemateriale og statistikk
- gjere greie for teoriar om mediebruk og mediepåverknad, og drøfte korleis medium påverkar individ og samfunn
- gjere greie for hovudtrekka i nasjonal mediepolitikk
- drøfte kva ytrings- og pressefridom har å seie for eit demokratisk samfunn
- diskutere korleis energi, miljø og berekraft er knytt til utvikling, produksjon og bruk av medieteknologi
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i mediesamfunnet 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei produserer publiseringsklart innhald innanfor ulike sjangrar, tilpassa ulike mottakarar, medium og publiseringskanalar. Dei viser og utviklar kompetanse når dei nyttar verkemiddel, retoriske strategiar, etiske normer og kjeldekritikk i eigne tekstar og produksjonar òg, og når dei kjenner att dette i andres tekstar og produkt. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse når dei bruker døme, omgrepsapparat og grunnleggjande teori på ein presis måte for å beskrive og diskutere rolla til media i samfunnet. Dei viser òg kompetanse når dei gjer greie for eigne val med ei fagleg grunngiving, og når dei vurderer og drøftar korleis media framstiller og påverkar individ og samfunn, munnleg og i eigne tekstar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å gi elevane varierte utfordringar innanfor ulike sjangrar og arbeidsmetodar og gjennom å gi dei tilbakemeldingar i ulike former knytte til arbeidsprosessar og presentasjonar. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i arbeid med skriftlege og samansette tekstar, produksjonar og prosjekt, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Læraren skal leggje til rette for kritisk tenking gjennom aktuelle og varierte døme, samtalar og faglege diskusjonar. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin innanfor innhaldsproduksjon, argumentasjon og drøfting, analyse og kjeldeferdigheit.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter mediesamfunnet 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i mediesamfunnet 2 basert på kompetansen eleven har vist gjennom arbeid med samansette medietekstar i ulike sjangrar, gjennom arbeid med argumenterande og drøftande tekstar og gjennom refleksjon, val og anvend fagkunnskap i tekstar, presentasjonar, diskusjonar og prosessar.