Engelsk (ENG01‑04)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter 2. trinn
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- bruke digitale ressursar for å oppleve språket via autentiske språkmodellar og samtalepartnarar
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
Digitale ferdigheiter i engelsk er å kunne bruke digitale medium og ressursar for å styrkje språklæringa, for å møte autentiske språkmodellar og samtalepartnarar på engelsk og for å tileigne seg relevant kunnskap i engelskfaget. Det inneber å opptre kritisk og reflektert i engelskspråklege digitale uttrykksformer og i kommunikasjon med andre. Utviklinga av digitale ferdigheiter i engelsk går frå å utforske språket til å kunne samhandle med andre, skape tekstar og tileigne seg kunnskap ved å innhente, utforske og kritisk vurdere informasjon frå ulike engelskspråklege kjelder.
- lytte til og kjenne att språklydar og stavingar i ord
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
- kople språklydar til bokstavar og stavemønster og trekkje bokstavlydar saman til ord
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
- lytte til og utforske det engelske alfabetet og uttalemønster i leik- og songaktivitetar
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
Å kunne lese i engelsk er å forstå og reflektere over innhald i ulike typar tekstar på papir og digitalt og skal bidra til leseglede og tileigning av språk. Det inneber å lese og finne informasjon i samansette tekstar med konkurrerande bodskapar og å bruke lesestrategiar til å forstå eksplisitt og implisitt informasjon. Utviklinga av leseferdigheiter i engelsk går frå å eksperimentere med språklydar, stavemønster og stavingar til å lese varierte og komplekse tekstar med flyt og forståing og i stadig større grad kunne reflektere over og vurdere ulike typar tekstar kritisk.
- oppdage høgfrekvente ord og frasar i ulike typar tekstar
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
Å kunne lese i engelsk er å forstå og reflektere over innhald i ulike typar tekstar på papir og digitalt og skal bidra til leseglede og tileigning av språk. Det inneber å lese og finne informasjon i samansette tekstar med konkurrerande bodskapar og å bruke lesestrategiar til å forstå eksplisitt og implisitt informasjon. Utviklinga av leseferdigheiter i engelsk går frå å eksperimentere med språklydar, stavemønster og stavingar til å lese varierte og komplekse tekstar med flyt og forståing og i stadig større grad kunne reflektere over og vurdere ulike typar tekstar kritisk.
- stille og svare på enkle spørsmål, følgje enkle instruksjonar og bruke nokre høflegheitsuttrykk
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
- delta i innøvde dialogar og spontane samtalar om eigne behov og kjensler, daglegliv og interesser
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
- oppdage ord som er felles for engelsk og andre språk eleven kjenner til
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
Å kunne lese i engelsk er å forstå og reflektere over innhald i ulike typar tekstar på papir og digitalt og skal bidra til leseglede og tileigning av språk. Det inneber å lese og finne informasjon i samansette tekstar med konkurrerande bodskapar og å bruke lesestrategiar til å forstå eksplisitt og implisitt informasjon. Utviklinga av leseferdigheiter i engelsk går frå å eksperimentere med språklydar, stavemønster og stavingar til å lese varierte og komplekse tekstar med flyt og forståing og i stadig større grad kunne reflektere over og vurdere ulike typar tekstar kritisk.
- lytte til, lese og samtale om innhald i enkle tekstar, inkludert biletbøker
Munnlege ferdigheiter i engelsk er å skape meining gjennom å lytte, tale og samtale. Det handlar om å vidareformidle informasjon, tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og å velje eigna strategiar. Utviklinga av munnlege ferdigheiter i engelsk handlar om å bruke det munnlege språket gradvis meir presist og nyansert til å kommunisere om forskjellige emne, i formelle og uformelle situasjonar til ulike mottakarar med ulik språkleg bakgrunn.
Å kunne lese i engelsk er å forstå og reflektere over innhald i ulike typar tekstar på papir og digitalt og skal bidra til leseglede og tileigning av språk. Det inneber å lese og finne informasjon i samansette tekstar med konkurrerande bodskapar og å bruke lesestrategiar til å forstå eksplisitt og implisitt informasjon. Utviklinga av leseferdigheiter i engelsk går frå å eksperimentere med språklydar, stavemønster og stavingar til å lese varierte og komplekse tekstar med flyt og forståing og i stadig større grad kunne reflektere over og vurdere ulike typar tekstar kritisk.
- lese og eksperimentere med å skrive kjende ord, frasar og enkle setningar
Å kunne skrive i engelsk er å kunne uttrykkje idear og meiningar på ein forståeleg og formålstenleg måte i ulike typar tekstar, på papir og digitalt. Å skrive handlar om å planleggje, utforme og arbeide vidare med tekstar som kommuniserer, og å tilpasse språket til formål, mottakar og situasjon og velje eigna skrivestrategiar. Utviklinga av skriveferdigheiter i engelsk går frå å lære enkeltord og frasar til å skape ulike typar samanhengande tekstar som formidlar synspunkt og kunnskap. Det inneber òg å bruke ulike typar kjelder på ein kritisk og etterretteleg måte.
Å kunne lese i engelsk er å forstå og reflektere over innhald i ulike typar tekstar på papir og digitalt og skal bidra til leseglede og tileigning av språk. Det inneber å lese og finne informasjon i samansette tekstar med konkurrerande bodskapar og å bruke lesestrategiar til å forstå eksplisitt og implisitt informasjon. Utviklinga av leseferdigheiter i engelsk går frå å eksperimentere med språklydar, stavemønster og stavingar til å lese varierte og komplekse tekstar med flyt og forståing og i stadig større grad kunne reflektere over og vurdere ulike typar tekstar kritisk.
- tileigne seg ord og kulturell kunnskap gjennom engelskspråkleg barnelitteratur og barnekultur
I dette kompetansemålet kan det vera aktuelt å arbeida med ein eller fleire av dei grunnleggjande ferdigheitene. Opplæringa i faget samla sett må dekkja dei grunnleggjande ferdigheitene slik dei er beskrivne i «Om faget».
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i engelsk på 1. og 2. trinn når dei utforskar og bruker språket i lytting, leik og samtalar. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei forstår og gjer seg forståtte på engelsk.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å ta i bruk varierte strategiar og læringsressursar for å utvikle leseferdigheitene og dei munnlege og skriftlege ferdigheitene til elevane. Læraren skal la elevane vere aktive, utforske og bruke sansane sine i varierte opplevingar av innlæringa av språket. Elevane skal få oppleve at det å prøve seg fram åleine og saman med andre er ein del av det å lære eit språk. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i engelsk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i å forstå og gjere seg forståtte på engelsk, munnleg og skriftleg.
