Teater i perspektiv (DRA03‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter teater i perspektiv 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- drøfte og reflektere over korleis teateret og samfunnet utviklar seg og gjensidig påverkar kvarandre, historisk og i samtida
- beskrive utviklinga og posisjonen til teateret gjennom historia og drøfte korleis teateret frå tidlegare tider påverkar teaterkunsten i dag
- reflektere over menneska si iscenesetjing av seg sjølve i eit historisk og notidig perspektiv
- bruke ulike dramaturgiske inngangar og modellar i arbeid med drama og teater og reflektere over dei ulike moglegheitene og effektane av dramaturgien
- skape, utvikle og reflektere over teateruttrykk og analysere form og innhald i ulike teatrale ytringar
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i teater i perspektiv 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei utforskar dramaturgi og teaterkunst gjennom sitt eige skapande arbeid og kritisk tenking. Elevane viser og utviklar òg kompetanse når dei analyserer ulike teatrale ytringar og reflekterer over teater i ein samfunnskontekst og i eit historisk perspektiv. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse når dei bruker ulike sceniske og dramaturgiske inngangar for å uttrykkje eigne meiningar, kjensler og tankar.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får arbeide på ulike måtar med historiske og kulturelle perspektiv på teater. Læraren skal òg leggje til rette for at elevane får arbeide praktisk med sceniske og dramaturgiske inngangar for å skape eigne teateruttrykk. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i teateranalyse, dramaturgi og refleksjon over teater i kontekst, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke tilbakemeldingane for å utvikle forståing av teateret i ein større historisk og samfunnsmessig kontekst og bruke denne forståinga i diskusjonar, refleksjonar og skapande arbeid med teater.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter teater i perspektiv 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i teater i perspektiv 1 basert på kompetansen eleven har vist ved å analysere drama og teater, skape teatrale uttrykk og ytringar og reflektere over teater som estetisk uttrykk i eit historisk og samfunnsmessig perspektiv.