Scenisk dans (DAN02‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter scenisk dans 3
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- formidle dans med forståing av danseteknikk, stil og sjanger
- utøve dans med variert dynamikk, personleg uttrykk og fokusert nærvær
- utøve og utfordre samspel mellom dans, musikk, rom og meddansarar
- utforske og skape sitt eige uttrykk i dans gjennom improvisasjon og andre kreative tilnærmingar
- reflektere over funksjonen til den sceniske dansen som kunstnarisk ytringsform
- reflektere over eigne og andre sine kunstnariske uttrykk
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i scenisk dans 3. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget gjennom å utøve, utforske og improvisere i dans. Elevane viser og utviklar òg kompetanse når dei arbeider sjølvstendig med teknikkforståing, formidling og kunstnarisk uttrykk. Vidare viser og utviklar dei kompetanse når dei utøver dansesjangrar og stilar på ein sjølvstendig måte, kritisk vurderer ulike tilnærmingar til improvisasjon, og reflekterer over samhandling med andre, personleg uttrykk og rørslestil.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å la elevane arbeide sjølvstendig og i fellesskap for å utforske kunstnariske uttrykk i dans. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i arbeidet med å finne det personlege uttrykket sitt i dans, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å vidareutvikle eigen teknikk, kunstnariske uttrykk, eigen dansarisk identitet og formidlingsevne.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter scenisk dans 3. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i faget basert på kompetansen eleven har vist gjennom å utforske og formidle eit personleg og kunstnarisk uttrykk og gjennom å vise teknikkforståing, bruk av kreative tilnærmingar og evne til samhandling.