Scenisk dans (DAN02‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter scenisk dans 1
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utøve dans med ulike rørslekvalitetar og kinestetisk medvit
- vise og beskrive sentrale dansetekniske prinsipp i ulike dansesjangrar
- utforske og beskrive formidling og uttrykk i ulike dansesjangrar
- utforske samspelet mellom dans, musikk, rom og meddansarar
- utforske rørslemoglegheiter gjennom improvisasjon, åleine og i samhandling med andre
- dokumentere og reflektere over eige arbeid med dans
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i scenisk dans 1. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget gjennom å øve på og utforske danseteknikkar, rørslekvalitetar og rørslemoglegheiter. Vidare viser og utviklar dei kompetanse ved å samhandle med andre og reflektere over samanhengar mellom utøving, utforsking og eiga læring i faget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved å gi elevane høve til å utforske ulike sjangrar, tilnærmingar til danseutøving og kunstnariske kontekstar. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i teknikk, formidling og kreativt arbeid med scenisk dans, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å vidareutvikle eigen teknikk, eiga danseutøving og eiga evne til improvisasjon.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter scenisk dans 1. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i scenisk dans 1 basert på kompetansen eleven har vist i arbeid med teknikk og danseutøving og improvisasjon, og ved utforsking av eigne rørslemoglegheiter og refleksjon over eiga utvikling.