Scenisk dans (DAN02‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter scenisk dans 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- uttrykkje stilforståing, kinestetisk medvit og dynamikk i ulike dansesjangrar
- utøve sentrale dansetekniske prinsipp i ulike dansesjangrar
- utforske og utøve dans i samspel med musikk, rom og meddansarar
- utforske danseteknikk og uttrykk gjennom improvisasjon, åleine og i samhandling med andre
- beskrive eigne erfaringar med kulturelt mangfald i sceniske danseformer
- reflektere over samanhengar mellom dansesjanger, danseteknikk og kunstnarisk formidling
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i scenisk dans 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget gjennom å utøve, utforske og improvisere i dans. Elevane viser og utviklar òg kompetanse når dei arbeider med teknikkforståing og formidling, og når dei samhandlar med andre. Vidare viser og utviklar dei kompetanse i faget når dei undersøkjer samanhengar mellom teknikk, utøving og utforsking, og når dei reflekterer over eiga læring i faget.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får arbeide med ulike sjangrar og teknikkar og med ulike kunstnariske kontekstar. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i å arbeide med ulike innfallsvinklar til teknikktrening og koreografiske produkt og prosessar, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å vidareutvikle eigen danseteknikk og eige danseuttrykk.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter scenisk dans 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i scenisk dans 2 basert på kompetansen eleven har vist både gjennom teknikkutøving, kunstnarisk formidling, improvisasjon og samhandling.