vg2 anleggsteknikk (ANL02‑03)
Kompetansemål og vurdering

Eksempel på samanhengar

Forklaring

Kompetansemål etter grunnarbeid

  • velje og bruke maskiner og utstyr for anleggsarbeid, masseflytting og vedlikehaldsarbeid
  • bruke maskinstyring ved grunnarbeid
  • berekne fall og vinklar for grunnarbeid og berekne massar
  • planleggje og gjennomføre grunnarbeid i ulike lausmassar og bergartar og reflektere over korleis geologiske forhold påverkar arbeidet
  • planleggje og gjennomføre grunnarbeid for vass- og avløpsanlegg
  • planleggje og byggje vegar, banar og grunnarbeid etter teikningar og beskrivingar
  • følgje gjeldande krav til handtering og bruk av eksplosiv for sprengingsarbeid under og over jord og vurdere konsekvensar av feilbruk
  • drøfte ulike massetypar og bruksområda deira, komprimere massar og dokumentere kvaliteten av arbeidet
  • handtere overvatn etter gjeldande regelverk og vurdere konsekvensar av regnvatn for avløpsnett
  • planleggje ei bergsprengingssalve og setje i verk tiltak som hindrar person- og materiellskadar
  • gjere greie for farar med attståande sprengstoff og planleggje tiltak for å unngå skade
  • gjere greie for sikring av berg og drøfte metodar for bergsikring over og under jord
  • gjere greie for korleis eit knuseverk er bygd opp, og produsere massar
  • gjere greie for prinsippa ved bruk av boreriggar for brønn, bergsprenging og fundamentering
  • arbeide i tråd med ergonomiske prinsipp og drøfte konsekvensar av støy, vibrasjons- og støveksponering
  • bruke fagterminologi til å kommunisere med andre og drøfte ulike løysingar som bidreg til å minimere miljøavtrykket og sikre ei effektiv ressursutnytting
  • drøfte kva krav og forventningar som blir stilte til eit likeverdig og inkluderande yrkesfellesskap, og beskrive kva plikter og rettar arbeidsgivaren og arbeidstakaren har i arbeidslivet
  • reflektere over fordelar og ulemper ved ulike entrepriseformer
  • planleggje prosjekt, berekne kostnader og drøfte faktorar som påverkar lønnsemda til bedrifta

Undervegsvurdering

Standpunktvurdering