Læreplan i valfaget produksjon av varer og tenester (PVT1-01)

Utgått


Denne læreplanen har utgått.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Føremål

Valfaga skal medverke til at elevane, kvar for seg og i fellesskap, styrker lysta til å lære og opplever meistring gjennom praktisk og variert arbeid. Valgfaga er tverrfaglege og skal medverke til heilskap og samanheng i opplæringa.

Samfunnet treng skapande menneske som ser moglegheiter for nye og framtidige arbeidsplassar som kan sikre vidareføring og utvikling av velferd og velstand. Valfaget produksjon av varer og tenester skal medverke til å utvikle ein kultur for entreprenørskap og eit samfunn der skapartrong, kreativitet og innovasjon blir verdsette. Valfaget skal medverke til å auke forståinga for det lokale ressursgrunnlaget, og vise korleis dette kan utnyttast på ein miljømessig berekraftig måte.

Opplæringa skal medverke til å utvikle kreativitet og skaparglede ved å stimulere interessene til elevane og styrkje deira sjølvtillit og motivasjon for å lære. Opplæringa skal medverke til at elevane ser moglegheiter og utfordringar i lokalmiljøet, og inspirere dei til å bruke kompetansen i og utanfor skolen. Elevane skal få praktisk trening i idéutvikling og med dei prosessane som er nødvendige for å ferdigstille og tilby ei vare eller ei teneste.

Gjennom praktisk arbeid skal elevane få grunnleggjande erfaring med entreprenørskap, og dei skal samarbeide om å etablere ei verksemd som omfattar prosessen frå idé til ferdig produkt. Bruk av ulike læringsarenaer og samarbeid med ulike aktørar i lokalsamfunnet er ein del av opplæringa, der det er naturleg. Evne til samarbeid og kommunikasjon skal utviklast i praktisk samhandling med medelevar og evt. andre aktørar. Elevane skal øve opp evna til kritisk tenking gjennom dei vala dei må ta for å gjere ferdig ei vare eller ei teneste.

Valfaget hentar hovudelement frå kunst og handverk/duodji og frå mat og helse. Element frå norsk/samisk, matematikk og samfunnsfag kan også inngå.

Side 1 Av 7

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!