Læreplan i norsk (NOR1-05)

Utgått


Denne læreplanen er utgått.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Kompetansemål etter Vg1 – studieførebuande utdanningsprogram og Vg2 – yrkesfaglege utdanningsprogram

Munnleg kommunikasjon

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • lytte til og vere open for argumentasjon hos andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar
  • bruke norskfaglege kunnskapar og omgrep i samtalar om tekst og språk
  • bruke fagkunnskap og fagterminologi frå eige utdanningsprogram i samtalar, diskusjonar og presentasjonar om skule, samfunn og arbeidsliv
  • kombinere auditive, skriftlege og visuelle uttrykksformer og bruke ulike digitale verktøy i presentasjonar
  • bruke kunnskap om retoriske appellformer i presentasjonar
  • meistre ulike roller i samtalar, diskusjonar, dramatiseringar og presentasjonar

Skriftleg kommunikasjon

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • lese eit representativt utval av samtidstekstar, skjønnlitteratur og sakprosa, på nynorsk og bokmål og i omsetjing frå samisk, og reflektere over innhald, form og føremål
  • skrive tekstar med tema og fagterminologi som er tilpassa eige utdanningsprogram, etter mønster av eksempeltekstar
  • tilpasse språk og uttrykksmåtar til ulike skrivesituasjonar i skule, samfunn og arbeidsliv
  • bruke ulike estetiske uttrykksformer i samansette tekstar
  • vurdere og revidere eigne tekstar ut frå faglege kriterium
  • gjere greie for argumentasjonen i tekstane til andre, og skrive eigne argumenterande tekstar på hovudmål og sidemål
  • skrive kreative tekstar på hovudmål og sidemål og bruke språklege verkemiddel i dei
  • hente inn, vurdere og bruke fagstoff frå digitale kjelder i arbeidet med eigne tekstar, og følgje reglar for personvern og opphavsrett

Språk, litteratur og kultur

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
  • gjere greie for grammatiske særtrekk i norsk og samanlikne med andre språk
  • gjere greie for og vurdere korleis språk og sjangrar blir nytta av representantar for ulike yrkesgrupper og i ulike sosiale samanhengar
  • gje døme på fleirspråklegheit og drøfte fordelar og utfordringar i fleirspråklege samfunn
  • drøfte kulturmøte og kulturkonfliktar med utgangspunkt i eit utval av samtidstekstar
  • gjere greie for eit breitt register av språklege verkemiddel og forklare kva funksjon dei har
  • tolke og vurdere samanhengen mellom innhald, form og føremål i samansette tekstar

Side 10 Av 14

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!