Læreplan i bunadtilverkarfaget Vg3 / opplæring i bedrift (BUN3-01)

Utgått


Det gis ikke lenger opplæring etter læreplanen, men det kan være mulig å ta eksamen som privatist. Se informasjon om siste eksamen på fagkodene som er knyttet til læreplanen.

Mer om gyldighet og innføring av ny læreplan

Etter Vg3

Produksjon og tradisjon

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • ta mål, tilpasse mønster, prøve inn og tilpasse bunader
  • lage arbeidsomtalar og produsere ulike bunadtypar
  • bruke ulike saumteknikkar i produksjon av bunader
  • utføre reparasjonar og omsaum på bunader
  • bruke historisk riktige broderi-, saum- og monteringsteknikkar tilpassa den aktuelle bunadtypen
  • bruke dei vanlegaste broderiteknikkane til pryding av bunader og skjorter
  • bruke ulike handverksteknikkar tilpassa produksjon av tilbehør
  • beskrive og analysere ulike materiale og teknikkar på eldre og nyare draktplagg
  • nytte presse- og stiveteknikkar og før- og etterbehandlingsmetodar tilpassa ulike materiale og bruksområde
  • bruke tidsriktig materiale og verktøy ved produksjon av bunader
  • gjere greie for prinsipp for rekonstruksjon av bunader og avtaking av mønster frå eldre draktplagg
  • dokumentere og vurdere arbeid med bunader i historisk samanheng

Kultur og kundebehandling

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
  • gjere greie for ulike bunadtypar og folkedrakter og historia deira
  • gjere greie for forskjellige folkedraktområde og vurdere dagens bunader i ein stilhistorisk samanheng
  • vurdere eige arbeid i bunadtilverkarfaget ut frå nasjonal og internasjonal folkedrakt- og bunadhistorie
  • gjere greie for og nytte ulike metodar for stell, vedlikehald og oppbevaring av bunader
  • utføre nødvendig vedlikehald av utstyr, verktøy og maskiner
  • bruke fagterminologi i bunadtilverkarfaget i kommunikasjon med kundar, kollegaer og andre samarbeidspartnarar
  • bruke faglege nettverk lokalt og nasjonalt
  • rekne ut pris på produkt og tenester
  • presentere og dokumentere eige arbeid i bunadtilverkarfaget med og utan bruk av digitale verktøy

Side 6 Av 7

Fant du det du lette etter?

0/250
0/250

Tusen takk for hjelpen!