Matematikk S (MAT04‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter matematikk S2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- utforske eigenskapar ved ulike rekkjer og gjere greie for praktiske bruksmåtar for eigenskapar ved rekkjer
- utforske rekursive samanhengar ved å bruke programmering og presentere eigne framgangsmåtar
- forstå definisjonen av det bestemte integralet og bruke integralet til å analysere funksjonar
- gjere greie for fundamentalteoremet i analyse og gjere greie for konsekvensar av teoremet
- analysere og tolke ulike funksjonar ved å bruke derivasjon og integrasjon
- modellere og analysere eksponentiell og logistisk vekst i reelle datasett
- forstå omgrepa forventningsverdi, varians og standardavvik og bruke desse storleikane til å tolke stokastiske variablar
- simulere utfall i, utforske og tolke ulike statistiske fordelingar og gi døme på reelle bruksmåtar for desse fordelingane
- finne grensekostnader og grenseinntekter i økonomiske modellar og gjere greie for betydninga av desse storleikane
- argumentere for sentralgrensesetninga og utforske og tolke praktiske situasjonar ved hjelp av normalfordelinga
- gjennomføre hypotesetesting i reelle datasett og tolke resultatet
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i matematikk S2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei bruker matematiske omgrep i kommunikasjon, og når dei finn, forstår og generaliserer matematiske samanhengar og formaliserer desse. Elevane viser og utviklar òg kompetanse når dei jobbar utforskande og problemløysande med statistikk ved å planleggje, utføre og presentere sitt eige arbeid i faget. Vidare viser og utviklar elevane kompetanse ved å utforske fagomgrep og ved å resonnere og argumentere for gyldigheita av matematiske utsegner.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får utforske matematikk og løyse matematiske problem gjennom å resonnere, argumentere og modellere. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira når det gjeld å kommunisere eigne tankar og resonnement i matematikk ved bruk av fagomgrep, og om utviklinga deira i sjølvstendig og utforskande arbeid. Elevane skal få høve til å prøve og feile. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring slik at elevane kan bruke rettleiinga for å sjå samanhengar mellom teoretisk matematikk og praktiske bruksmåtar.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter matematikk S2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i matematikk S2 basert på kompetansen eleven har vist, både skriftleg, munnleg og digitalt, ved å bruke matematiske uttrykksformer og fagomgrep i kommunikasjon av matematikk, bruke ulike problemløysingsstrategiar og argumentere for og kritisk vurdere eigne og andre sine løysingar og modellar.