Dans i perspektiv (DAN03‑02)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter dans i perspektiv 2
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- planleggje, skape og reflektere over ulike koreografiske prosjekt og grunngi eigne val
- utforske, bruke og beskrive ulike metodar, tilnærmingar og verktøy i koreografiske eller tverrkunstnariske prosessar
- gi og ta imot impulsar i improvisert samhandling med andre
- skape og vidareutvikle rørslemateriale med utgangspunkt i improvisasjon
- analysere dans i ulike format og kontekstar
- utforske og gjere greie for funksjonen til dansen i samanheng med ytringsfridom og demokrati
- presentere og drøfte dans i eit historisk og kulturelt perspektiv ved å bruke ulike kjelder
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i dans i perspektiv 2. Elevane viser og utviklar kompetanse i faget når dei bruker koreografiske verktøy og verkemiddel i utforsking og utvikling av eigne idear i koreografi. Elevane viser og utviklar òg kompetanse i faget når dei bruker ulike metodar for å undersøkje, forstå og drøfte dans som kunst- og kulturuttrykk i ulike kontekstar, og når dei ser samanhengar mellom teori og praksis i dans.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst ved at elevane får vere kreative og reflektere over koreografiske prosessar og produkt. Læraren skal vere i dialog med elevane om utviklinga deira i koreografi, danseanalyse og forståing av dans i ulike kontekstar, og elevane skal få høve til å prøve seg fram. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få høve til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa, slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle og uttrykkje sine eigne kunstnariske idear og utvikle evna til sjølvstendig kritisk tenking rundt funksjonane til dansen i ulike kontekstar.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har ved avslutninga av opplæringa etter dans i perspektiv 2. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at eleven får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer utforsking av koreografiske metodar i skapande arbeid, forståing, refleksjon og kritisk tenking. Læraren skal setje karakter i dans i perspektiv 2 basert på kompetansen eleven har vist ved å formidle kunstnariske intensjonar og idear gjennom dans og gjennom å drøfte og analysere dans som kunst- og kulturuttrykk i ulike kontekstar.