Framandspråk (FSP01‑03)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter nivå I
Mål for opplæringa er at eleven skal kunne
- lytte til og forstå enkel og tydeleg tale om personlege og daglegdagse emne
Kommunikasjon er sjølve hovudkjernen i faget. Å lære framandspråk handlar om å forstå og bli forstått. Elevane skal utvikle kunnskapar og ferdigheiter for å kommunisere på formålstenleg vis både munnleg og skriftleg. Språket skal takast i bruk frå første stund både utan og med bruk av ulike medium og verktøy.
Å utforske og utnytte fagleg relevant språkteknologi og nye medium gir utvida moglegheiter for kreativ og kritisk læring, bruk og forståing av språk, kommunikasjon og interkulturell kompetanse.
- delta i enkle samtalar i daglegdagse situasjonar om aktivitetar og kjende emne
Kommunikasjon er sjølve hovudkjernen i faget. Å lære framandspråk handlar om å forstå og bli forstått. Elevane skal utvikle kunnskapar og ferdigheiter for å kommunisere på formålstenleg vis både munnleg og skriftleg. Språket skal takast i bruk frå første stund både utan og med bruk av ulike medium og verktøy.
Å utforske og utnytte fagleg relevant språkteknologi og nye medium gir utvida moglegheiter for kreativ og kritisk læring, bruk og forståing av språk, kommunikasjon og interkulturell kompetanse.
- munnleg fortelje om daglegliv og opplevingar og uttrykkje meiningar, òg spontant
Kommunikasjon er sjølve hovudkjernen i faget. Å lære framandspråk handlar om å forstå og bli forstått. Elevane skal utvikle kunnskapar og ferdigheiter for å kommunisere på formålstenleg vis både munnleg og skriftleg. Språket skal takast i bruk frå første stund både utan og med bruk av ulike medium og verktøy.
Å utforske og utnytte fagleg relevant språkteknologi og nye medium gir utvida moglegheiter for kreativ og kritisk læring, bruk og forståing av språk, kommunikasjon og interkulturell kompetanse.
- lese og forstå tilpassa og enklare autentiske tekstar om personlege og daglegdagse emne
Kommunikasjon er sjølve hovudkjernen i faget. Å lære framandspråk handlar om å forstå og bli forstått. Elevane skal utvikle kunnskapar og ferdigheiter for å kommunisere på formålstenleg vis både munnleg og skriftleg. Språket skal takast i bruk frå første stund både utan og med bruk av ulike medium og verktøy.
Å utforske og utnytte fagleg relevant språkteknologi og nye medium gir utvida moglegheiter for kreativ og kritisk læring, bruk og forståing av språk, kommunikasjon og interkulturell kompetanse.
- skrive enkle tekstar om daglegliv og opplevingar som fortel, beskriv og informerer, med og utan hjelpemiddel
Kommunikasjon er sjølve hovudkjernen i faget. Å lære framandspråk handlar om å forstå og bli forstått. Elevane skal utvikle kunnskapar og ferdigheiter for å kommunisere på formålstenleg vis både munnleg og skriftleg. Språket skal takast i bruk frå første stund både utan og med bruk av ulike medium og verktøy.
Å utforske og utnytte fagleg relevant språkteknologi og nye medium gir utvida moglegheiter for kreativ og kritisk læring, bruk og forståing av språk, kommunikasjon og interkulturell kompetanse.
- bruke enkle språklege strukturar, reglar for uttale og rettskriving og det offisielle alfabetet til eller teikn for språket for å kommunisere på ein situasjonstilpassa måte
Kommunikasjon er sjølve hovudkjernen i faget. Å lære framandspråk handlar om å forstå og bli forstått. Elevane skal utvikle kunnskapar og ferdigheiter for å kommunisere på formålstenleg vis både munnleg og skriftleg. Språket skal takast i bruk frå første stund både utan og med bruk av ulike medium og verktøy.
Kunnskap om språk og utforsking av eiga språklæring gjer elevane betre i stand til å lære og forstå språk i eit livslangt perspektiv. I møte med faget framandspråk er elevane allereie fleirspråklege og har omfattande språklæringserfaring frå ulike kontekstar. Ved at elevane overfører språkkunnskapar og språklæringserfaringar frå andre språk dei kan og kjenner til, blir læringa meir effektiv og meiningsfull.
- bruke relevante lærings- og kommunikasjonsstrategiar, digitale ressursar og erfaringar frå tidlegare språklæring i læringsprosessen
Kunnskap om språk og utforsking av eiga språklæring gjer elevane betre i stand til å lære og forstå språk i eit livslangt perspektiv. I møte med faget framandspråk er elevane allereie fleirspråklege og har omfattande språklæringserfaring frå ulike kontekstar. Ved at elevane overfører språkkunnskapar og språklæringserfaringar frå andre språk dei kan og kjenner til, blir læringa meir effektiv og meiningsfull.
Å utforske og utnytte fagleg relevant språkteknologi og nye medium gir utvida moglegheiter for kreativ og kritisk læring, bruk og forståing av språk, kommunikasjon og interkulturell kompetanse.
- utforske og beskrive levemåtar, tradisjonar og geografi i område der ein snakkar språket, og sjå samanhengar med eigen bakgrunn
Kommunikasjon er sjølve hovudkjernen i faget. Å lære framandspråk handlar om å forstå og bli forstått. Elevane skal utvikle kunnskapar og ferdigheiter for å kommunisere på formålstenleg vis både munnleg og skriftleg. Språket skal takast i bruk frå første stund både utan og med bruk av ulike medium og verktøy.
Kunnskap om og ei utforskande tilnærming til andre språk, kulturar, levesett og tenkemåtar opnar for nye perspektiv på verda og oss sjølve. Interkulturell kompetanse inneber å utvikle nysgjerrigheit om, innsikt i og forståing av kulturelt og språkleg mangfald, både lokalt og globalt, for å samhandle med andre.
Å utforske og utnytte fagleg relevant språkteknologi og nye medium gir utvida moglegheiter for kreativ og kritisk læring, bruk og forståing av språk, kommunikasjon og interkulturell kompetanse.
- utforske og beskrive kunstnarlege og kulturelle uttrykk frå område der ein snakkar språket, og gi uttrykk for eigne opplevingar
Kommunikasjon er sjølve hovudkjernen i faget. Å lære framandspråk handlar om å forstå og bli forstått. Elevane skal utvikle kunnskapar og ferdigheiter for å kommunisere på formålstenleg vis både munnleg og skriftleg. Språket skal takast i bruk frå første stund både utan og med bruk av ulike medium og verktøy.
Kunnskap om og ei utforskande tilnærming til andre språk, kulturar, levesett og tenkemåtar opnar for nye perspektiv på verda og oss sjølve. Interkulturell kompetanse inneber å utvikle nysgjerrigheit om, innsikt i og forståing av kulturelt og språkleg mangfald, både lokalt og globalt, for å samhandle med andre.
Å utforske og utnytte fagleg relevant språkteknologi og nye medium gir utvida moglegheiter for kreativ og kritisk læring, bruk og forståing av språk, kommunikasjon og interkulturell kompetanse.
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse i faget. Elevane viser og utviklar kompetanse i framandspråk på nivå I når dei forstår og bruker språket munnleg og skriftleg i daglegdags kommunikasjon om kjende og personlege emne, med og utan hjelpemiddel. Dei viser og utviklar òg kompetanse når dei får anledning til å beskrive og reflektere over språket og over samfunnet og kulturen der ein snakkar språket, om nødvendig òg på norsk.
Læraren skal leggje til rette for elevmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom å ta i bruk varierte strategiar og læringsressursar for å utvikle leseferdigheitene og dei munnlege og skriftlege ferdigheitene til elevane. Elevane skal få oppleve at det å prøve seg fram åleine og saman med andre er ein del av det å lære eit språk. Læraren og elevane skal vere i dialog om utviklinga til elevane i framandspråk. Med utgangspunkt i kompetansen elevane viser, skal dei få moglegheit til å setje ord på kva dei opplever at dei får til, og kva dei får til betre enn tidlegare. Læraren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at elevane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i å forstå og gjere seg forstått på framandspråket, munnleg og skriftleg.
Standpunktvurdering
Standpunktkarakteren skal vere uttrykk for den samla kompetansen eleven har i framandspråk ved avslutninga av opplæringa på nivå I. Læraren skal planleggje og leggje til rette for at elevane får vist kompetansen sin på varierte måtar som inkluderer forståing, refleksjon og kritisk tenking, i ulike samanhengar. Læraren skal setje karakter i framandspråk nivå I basert på den kommunikative og interkulturelle kompetansen til eleven, der munnleg og skriftleg formidlingsevne blir tillagde like stor vekt.
