Fiske og fangst – modulstrukturert opplæring for vaksne (FFA05‑01)
Kompetansemål og vurdering
Kompetansemål etter fangst og reiskap
Mål for opplæringa er at lærlingen skal kunne
- planleggje, gjennomføre, vurdere og dokumentere fiske og fangst på fartøy i tråd med gjeldande regelverk
- gjennomføre førstehandshandtering, behandling og oppbevaring av fangst om bord som sikrar råstoffkvaliteten i samsvar med gjeldande regelverk
- vurdere og gjennomføre vedlikehald og reparasjon av fiskereiskapar
- levere sjømatprodukt til landanlegg etter gjeldande kvalitetsforskrifter og marknadskrav
- rapportere og dokumentere arbeidsoppgåver på engelsk og norsk
- bruke dekksutstyr, maskiner, instrument og reiskapar på fartøy i tråd med gjeldande regelverk
- bruke metodar for seleksjon og fangstavgrensing med ulike reiskapar, og vurdere effekten av desse metodane
- tolke og bruke formlar som gjeld daglegliv og yrkesliv (Henta frå læreplan i matematikk P)
Undervegsvurdering
Undervegsvurderinga skal bidra til å fremje læring og til å utvikle kompetanse. Lærlingane viser og utviklar kompetanse i modulen fangst og reiskap når dei bruker kunnskapar, ferdigheiter og kritisk tenking til å løyse arbeidsoppgåver i faget.
Instruktøren skal leggje til rette for lærlingmedverknad og stimulere til lærelyst gjennom varierte arbeidsoppgåver. Instruktøren skal vere i dialog med lærlingane om utviklinga deira i modulen fangst og reiskap. Lærlingane skal få høve til å uttrykkje kva dei opplever at dei meistrar, og reflektere over si eiga faglege utvikling. Instruktøren skal gi rettleiing om vidare læring og tilpasse opplæringa slik at lærlingane kan bruke rettleiinga for å utvikle kompetansen sin i lærefaget. Kompetanasemåla i alle modulane skal forståast i lys av teksten om faget.
Lærlingen skal ha éin midtvegsvurdering ved avslutninga av opplæringa i fangst og reiskap. Midtvegsvurderinga har karakteruttrykket godkjent/ikkje godkjent.
