Behandlingstid
Du vil motta en e-post etter at skolens søknad er mottatt. Dersom det er dokumentasjon som mangler for å kunne vurdere søknaden, vil du få en e-post om dette så snart som mulig og senest innen 1. juni.
Utdanningsdirektoratet vurderer de ulike delene av skolens søknad. Dersom det er behov for endringer eller suppleringer vil du motta brev om dette før 1. november. Når endringer/suppleringer er sendt tilbake til Utdanningsdirektoratet, vurderer vi den nye informasjonen fortløpende.
Søker vil som hovedregel få avgjort sin søknad innen 1. februar året etter, forutsatt at søknaden er fullstendig og all etterspurt dokumentasjon er vedlagt.
Søkere som sender inn sin søknad etter fristen kan ikke forvente å få svar innen 1. februar året etter.
Vedtaket
Du får tilsendt svar på søknaden din som et vedtak. Vedtaket sendes til e-postadressen som oppgis i søknadsskjema. Det er godkjent elektronisk og har derfor ikke signatur.
Dersom søknaden om ny skole godkjennes, følger det en rekke vilkår som må oppfylles før skolen kan starte driften. Det medfører at skolen må søke om driftstillatelse.
Klage
Hvis du mener at vi har gjort en feil i vårt vedtak, kan du sende en klage til oss innen tre uker. Det er viktig at du forklarer hva som er feil. Legg gjerne ved mer dokumentasjon.
Vi vil gjøre en ny vurdering av saken din.
Hvis vi opprettholder vårt vedtak, sender vi klagen videre til Kunnskapsdepartementet for endelig behandling.
Kontakt oss
Vår saksbehandling er kun skriftlig, men vi tar imot spørsmål per telefon og e-post.
Telefon: 23 30 12 00
E-post: post@udir.no
Postadresse:
Utdanningsdirektoratet
Postboks 9359 Grønland
0135 Oslo