Hopp til hovedinnhold
logologo
  • Høyringar
  • Kalender
  • Presse
  • Om Udir
  • In English
    • Velg nivå

      • Barnehage
      • Grunnskole
      • Videregående
    • Spesielt for

      • Private barnehager
      • Private skoler
      • Voksenopplæring
    • Annen opplæring

      • SFO
      • Kulturskolen
      • Folkehøgskoler
    • Barnehage

      • Rammeplan og støttemateriell
      • Barnehagemiljø
      • Omsorg
      • Lek
      • Læring
    • Skole og fagopplæring

      • Læreplanverket
      • Tilpasset opplæring
      • Vurderingspraksis
      • Skolemiljø
      • Opplæring i bedrift
      • Fravær
    • Temasider

      • Overganger
      • Minoritetsspråklige og flyktninger
      • Spesialpedagogikk
      • PP-tjenesten (PPT)
      • Samisk
      • Nasjonale minoriteter
    • Eksamen

      • Eksamen - oversikt
      • Finn eksamensoppgaver
      • Administrere eksamen
      • Forberede og ta eksamen
      • Muntlig eksamen
      • Privatisteksamen
    • Prøver

      • Prøver - oversikt
      • Nasjonale prøver
      • Kartleggingsprøver
    • Dokumentasjon

      • Vitnemål og kompetansebevis
      • Realkompetansevurdering
    • Kvalitet

      • Arbeid med kvalitet og kompetanse
      • Sikkerhet og beredskap
      • Ståstedsanalyser
      • Læremidler
      • Samarbeid med andre
    • Kompetansetilbud

      • Videreutdanning
      • Tilskudd for lokal kompetanseutvikling
      • Kompetansepakker
      • Alle kompetanseutviklingstilbud
    • Digitalisering

      • Digitalisering i skolen
      • Kunstig intelligens i skolen
      • Mobiler og smartklokker i skolen
    • Tall og forskning

      • Forskning og annet kunnskapsgrunnlag
      • Statistikk
      • Finn forskning og statistikk
      • Systemer for datainnsamling
      • Internasjonale studier
      • Barnehagefakta
      • Grunnskolens informasjonssystem (GSI)
    • Publikasjoner

      • Vetuva
      • Spørsmål til Skole-Norge
      • Spørsmål til Barnehage-Norge
      • Utdanningsspeilet
    • Brukerundersøkelser

      • Alle brukerundersøkelser
      • Elevundersøkelsen
      • Lærlingundersøkelsen
      • Foreldreundersøkelsen i skole
      • Foreldreundersøkelsen i barnehage
      • Lærerundersøkelsen
    • Regelverkstema

      • Barnehage – oversikt regelverk
      • Opplæring – oversikt regelverk
      • Spesielt for private skoler
      • Maler
      • Personvern (GDPR)
    • Tilsyn

      • Tilsyn - oversikt
      • Melde bekymring
    • Tilskudd

      • Tilskudd – oversikt
      • Tilskuddssatser

    • Barnehage
    • Grunnskole
    • Videregående
    • Private barnehager
    • Private skoler
    • Voksenopplæring
    • SFO
    • Kulturskolen
    • Folkehøgskoler

    • Rammeplan og støttemateriell
    • Barnehagemiljø
    • Omsorg
    • Lek
    • Læring
    • Læreplanverket
    • Tilpasset opplæring
    • Vurderingspraksis
    • Skolemiljø
    • Opplæring i bedrift
    • Fravær
    • Overganger
    • Minoritetsspråklige og flyktninger
    • Spesialpedagogikk
    • PP-tjenesten (PPT)
    • Samisk
    • Nasjonale minoriteter

    • Eksamen - oversikt
    • Finn eksamensoppgaver
    • Administrere eksamen
    • Forberede og ta eksamen
    • Muntlig eksamen
    • Privatisteksamen
    • Prøver - oversikt
    • Nasjonale prøver
    • Kartleggingsprøver
    • Vitnemål og kompetansebevis
    • Realkompetansevurdering

    • Arbeid med kvalitet og kompetanse
    • Sikkerhet og beredskap
    • Ståstedsanalyser
    • Læremidler
    • Samarbeid med andre
    • Videreutdanning
    • Tilskudd for lokal kompetanseutvikling
    • Kompetansepakker
    • Alle kompetanseutviklingstilbud
    • Digitalisering i skolen
    • Kunstig intelligens i skolen
    • Mobiler og smartklokker i skolen

    • Forskning og annet kunnskapsgrunnlag
    • Statistikk
    • Finn forskning og statistikk
    • Systemer for datainnsamling
    • Internasjonale studier
    • Barnehagefakta
    • Grunnskolens informasjonssystem (GSI)
    • Vetuva
    • Spørsmål til Skole-Norge
    • Spørsmål til Barnehage-Norge
    • Utdanningsspeilet
    • Alle brukerundersøkelser
    • Elevundersøkelsen
    • Lærlingundersøkelsen
    • Foreldreundersøkelsen i skole
    • Foreldreundersøkelsen i barnehage
    • Lærerundersøkelsen

    • Barnehage – oversikt regelverk
    • Opplæring – oversikt regelverk
    • Spesielt for private skoler
    • Maler
    • Personvern (GDPR)
    • Tilsyn - oversikt
    • Melde bekymring
    • Tilskudd – oversikt
    • Tilskuddssatser
  • Høyringar
  • Kalender
  • Presse
  • Om Udir
  • In English

Du er her:

  • Forside
  • Regelverk og tilsyn
  • Skole og opplæring
  • Forskrift til privatskolelova (privatskoleforskrifta)

Du er her:

  • Forside
  • Regelverk og tilsyn
  • Skole og opplæring
  • Forskrift til privatskolelova (privatskoleforskrifta)

Privatskoleforskrifta

Forskrift til privatskolelova

Regelverk
01.08.2024

Innhald

Første delen – grunnskoleopplæring

  • Kapittel 1 Innhaldet i grunnskoleopplæringa
    • § 1-1 Læreplanar
    • § 1-2 Opplæring i samisk
    • § 1-3 Forsterka opplæring i norsk
    • § 1-4 Tid til eksamen og eksamensførebuing
    • § 1-5 Fysisk aktivitet på 5. til 7. trinn
    • § 1-6 Valfag på 8. til 10. trinn
    • § 1-7 Opplæring i framandspråk, fordjuping eller arbeidslivsfag på 8. til 10. trinn
    • § 1-8 Fritak frå opplæring i framandspråk, fordjuping eller arbeidslivsfag på 8. til 10. trinn
    • § 1-9 Fritak frå skriveopplæring i eitt av dei norske skriftspråka
    • § 1-10 Forsering av fag
  • Kapittel 2 Leksehjelp
    • § 2-1 Tilbod om leksehjelp

Andre delen – vidaregåande opplæring

  • Kapittel 3 Inntak til vidaregåande opplæring
    • § 3-1 Elevstatus
    • § 3-2 Kven som kan takast inn
    • § 3-3 Meir opplæring for elevar i fag som ikkje er bestått
    • § 3-4 Plassar for inntak av elevar til meir opplæring
    • § 3-5 Skolar som kan ta inn vaksne søkjarar utan rett til vidaregåande opplæring
    • § 3-6 Kvote for vaksne søkjarar
    • § 3-7 Plassar til utvekslingselevar
    • § 3-8 Inntak på grunnlag av ferdigheit eller inntaksprøve
    • § 3-9 Søkjarar som kan givast fortrinnsrett
    • § 3-10 Inntak til utdanningsprogram og programområde
    • § 3-11 Vilkår for inntak til vidaregåande trinn 1
    • § 3-12 Søkjarar utan karakterar eller utan samanliknbart karaktergrunnlag
    • § 3-13 Vilkår for inntak til vidaregåande trinn 2 og vidaregåande trinn 3
  • Kapittel 4 Innhaldet i den vidaregåande opplæringa
    • § 4-1 Læreplanar
    • § 4-2 Meir opplæring
    • § 4-3 Tid til eksamen og eksamensførebuing
    • § 4-4 Opplæring i framandspråk
    • § 4-5 Fritak frå opplæring i framandspråk
    • § 4-6 Fritak frå skriveopplæring i eitt av dei norske skriftspråka
    • § 4-7 Fritak frå opplæring i kroppsøving
    • § 4-8 Godkjenning av tidlegare bestått opplæring
    • § 4-9 Opplæring etter læreplanen i norsk for språklege minoritetar med kort butid i Noreg

Tredje delen – fellesreglar for grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa

  • Kapittel 5 Krav til læreplanane
    • § 5-1 Generelle krav til læreplanane
    • § 5-2 Skolar som er godkjende på grunnlag av livssyn
    • § 5-3 Skolar som er godkjende på grunnlag av ei anerkjend pedagogisk retning
    • § 5-4 Internasjonale skolar
    • § 5-5 Andre skolar
  • Kapittel 6 Individuell vurdering
    • I. Generelle reglar
      • § 6-1 Verkeområde
      • § 6-2 Formålet med og grunnlaget for vurdering i fag
      • § 6-3 Formålet med og grunnlaget for vurdering i orden og i oppførsel
      • § 6-4 Karakterar i fag
      • § 6-5 Karakterar i orden og i oppførsel
      • § 6-6 Samtale om utvikling
      • § 6-7 Varsling om at karakteren kan falle bort eller bli sett ned
      • § 6-8 Fråværsgrense i vidaregåande skole
      • § 6-9 System for føring av karakterar og fråvær
      • § 6-10 Dispensasjon frå reglane om individuell vurdering
    • II. Undervegsvurdering
      • § 6-11 Undervegsvurdering i fag
      • § 6-12 Undervegsvurdering i orden og i oppførsel
      • § 6-13 Halvårsvurdering i fag
      • § 6-14 Halvårsvurdering i orden og i oppførsel
    • III. Sluttvurdering
      • § 6-15 Sluttvurdering i fag
      • § 6-16 Standpunktkarakterar i fag
      • § 6-17 Standpunktkarakterar i orden og i oppførsel
    • IV. Fritak frå vurdering med karakter
      • § 6-18 Fellesreglar om fritak frå vurdering med karakter
      • § 6-19 Fritak frå vurdering med karakter for elevar som får individuelt tilrettelagd opplæring
      • § 6-20 Fritak frå vurdering med karakter for elevar som får innføringsopplæring
      • § 6-21 Fritak frå vurdering med karakter i eitt av dei norske skriftspråka
      • § 6-22 Fritak frå vurdering med karakter i framandspråk i vidaregåande opplæring
      • § 6-23 Fritak frå vurdering med karakter i kroppsøving
      • § 6-24 Fritak frå eksamen
    • V. Eksamen
      • § 6-25 Om eksamen
      • § 6-26 Ansvaret for eksamen
      • § 6-27 Oppmelding til eksamen
      • § 6-28 Eksamensformer, tidsramme og trekk av elevar til eksamen
      • § 6-29 Talet på eksamenar i grunnskolen
      • § 6-30 Talet på eksamenar på studieførebuande utdanningsprogram
      • § 6-31 Talet på eksamenar på yrkesfaglege utdanningsprogram
      • § 6-32 Førebuingsdel
      • § 6-33 Sensur av eksamenssvar
      • § 6-34 Særskild tilrettelegging av eksamen
      • § 6-35 Utsett eksamen for elevar i den vidaregåande opplæringa
      • § 6-36 Ny eksamen for elevar i den vidaregåande opplæringa
      • § 6-37 Særskild eksamen for elevar i den vidaregåande opplæringa
      • § 6-38 Bortvising frå eksamen
      • § 6-39 Annullering av eksamen på grunn av feil ved gjennomføringa
      • § 6-40 Annullering av eksamen når elevar ikkje får standpunktkarakter i faget
      • § 6-41 Annullering av eksamen på grunn av juks eller forsøk på juks
    • VI. Dokumentasjon i grunnskolen
      • § 6-42 Vitnemål i grunnskolen
      • § 6-43 Føring av fråvær i grunnskolen
      • § 6-44 Ansvar for å utferde vitnemål i grunnskolen
    • VII. Dokumentasjon i vidaregåande opplæring
      • § 6-45 Vitnemål i vidaregåande opplæring
      • § 6-46 Førstegongsvitnemål i vidaregåande opplæring
      • § 6-47 Særskilde reglar om dokumentasjon i yrkesfaglege utdanningsprogram for dei med store lærevanskar
      • § 6-48 Kompetansebevis i vidaregåande opplæring
      • § 6-49 Føring av karakterar i fag på vitnemål og kompetansebevis i vidaregåande opplæring
      • § 6-50 Føring av fråvær i vidaregåande opplæring
      • § 6-51 Ansvar for å utferde vitnemål og kompetansebevis i vidaregåande opplæring
  • Kapittel 7 Klage på sluttvurderingar
    • § 7-1 Kva kapittelet gjeld og forholdet til forvaltningsloven
    • § 7-2 Klagefristar
    • § 7-3 Rett til grunngiving for karakteren
    • § 7-4 Klage på fastsetjing av standpunktkarakter i fag
    • § 7-5 Klage på vedtak om ikkje å fastsetje standpunktkarakter i fag
    • § 7-6 Klage på standpunktkarakter i orden og i oppførsel
    • § 7-7 Klage på karakter ved skriftleg eksamen
    • § 7-8 Klage på gjennomføringa av munnleg eksamen og eksamen som ikkje berre er skriftleg eller munnleg
    • § 7-9 Klage på fag- og sveineprøve
  • Kapittel 8 Samarbeid med foreldra
    • § 8-1 Foreldremøte og foreldresamtale
  • Kapittel 9 Tilleggskompetanse
    • § 9-1 Spesialkompetanse i skolar som er godkjende for å drive på grunnlag av ei anerkjend pedagogisk retning
    • § 9-2 Spisskompetanse i skolar som er godkjende for å drive særskilt tilrettelagd vidaregåande opplæring i kombinasjon med toppidrett
  • Kapittel 10 Politiattest og yrkesforbod
    • § 10-1 Politiattest ved tilsetjing
    • § 10-2 Krav til politiattesten
    • § 10-3 Behandling og oppbevaring av politiattesten
    • § 10-4 Yrkesforbod
  • Kapittel 11 Spesielt for skolar som driv særskilt tilrettelagd opplæring for elevar med dokumenterte behov
    • § 11-1 Krav til dokumentasjon av den nedsette funksjonsevna og lærevanskane til eleven
    • § 11-2 Kostnader til individuell tilrettelegging

Fjerde delen – forskjellige reglar

  • Kapittel 12 Ulykkesforsikring
    • § 12-1 Krav til forsikringa
    • § 12-2 Kva forsikringa skal gjelde
    • § 12-3 Når og kvar forsikringa skal gjelde
    • § 12-4 Erstatning ved varig medisinsk invaliditet eller ved død
    • § 12-5 Tilbakebetaling av utgifter til behandling
    • § 12-6 Avgrensingar i forsikringsdekninga
  • Kapittel 13 Rapportering og evaluering av opplæringsverksemda
    • § 13-1 Rapportering frå grunnskolar til Utdanningsdirektoratet
    • § 13-2 Opplysningar frå vidaregåande skolar til Utdanningsdirektoratet
    • § 13-3 Nasjonale undersøkingar om skole- og læringsmiljøet til elevane
    • § 13-4 Nasjonale prøver
    • § 13-5 Kartlegging
    • § 13-6 Internasjonale undersøkingar
    • § 13-7 Fritak frå nasjonale prøver og kartleggingsprøver
    • § 13-8 Ferdigheitsprøver i svømming
  • Kapittel 14 Behandling av personopplysningar
    • § 14-1 Innhenting av opplysningar frå Folkeregisteret
    • § 14-2 Styrt tilgang til personopplysningar
    • § 14-3 Innhenting av opplysningar ved skolebyte
    • § 14-4 Innhenting av opplysningar ved overgang frå grunnskole til vidaregåande opplæring
    • § 14-5 Ikkje-anonyme skolemiljøundersøkingar
  • Kapittel 15 Delbetaling for læremiddel og digitalt utstyr i vidaregåande opplæring
    • § 15-1 Eigendel for berbar PC
  • Kapittel 16 Søknadsfrist
    • § 16-1 Søknadsfrist

Femte delen – sluttreglar

  • Kapittel 17 Innføringstakt og overgangsordningar
    • § 17-1 Innføringstakt for Læreplanverket for Kunnskapsløftet
  • Kapittel 18 Iverksetjing og oppheving
    • § 18-1 Iverksetjing og oppheving
Neste side

Relatert innhald

Du finn tolkingar, rundskriv, og rettleiingar kopla til dei paragrafane innhaldet gjeld.

Tilhøyrande lov

Privatskolelova

Til toppen
  • Kontakt
  • Tlf: 23 30 12 00
  • Nyhetsvarsel
  • Personvernerklæring
  • Tilgjengelighetserklæring