Årsrapport 2019

Vedlegg

BRUKAREFFEKTMÅL 1

Særskild aktivitetKjeldeTidsromStatus
Hausten 2019 førebu ei vurdering av alle kompetansetiltaka som no blir gjennomførte for å byggje gode barnehage- og skolemiljø utan mobbing, irekna vurdere plassen mobbeprogramma har i kompetansearbeidet. Arbeidet skal sjåast i samanheng med alle tiltaka som no blir gjennomførte knytt til arbeidet med læringsmiljø og mobbing.Tb2019er i gang
Følgje opp Stortingets innstilling 317 S (2017–2018), vedtak II, der Stortinget ber regjeringa setje i gang ei ekstern evaluering av forholdet mellom intensjonane og prinsippa for skolestart for seksåringar, slik dei blei uttrykte i Reform 97, samanlikna med dagens situasjon for seksåringane i skolen. Oppdraget skal bidra til å styrkje kunnskapsgrunnlaget om dei minste barna i skolen. Oppdraget blir utført i dialog med departementet og må ta utgangspunkt i at Udir utarbeider eit forslag til ulike måtar å svare på problemstillingane på, inkludert vurdering av kostnad.Tb2019er i gang
I samarbeid med fylkeskommunane følgje opp løyvinga til faget yrkesfagleg fordjuping. Blant anna skal direktoratet sikre eit tett og systematisk samarbeid mellom skolane og bedrifter slik at alle elevar i yrkesfaglege løp får tilbod om praksisplass.Tb2019er i gang
Delta i og bidra til samarbeidet på direktoratsnivå om oppfølginga av Opptrappingsplan mot vald og overgrep  frå regjeringa. Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet koordinerer samarbeidet. I 2019 skal arbeidet med ein nasjonal kompetansestrategi mot vald og overgrep særleg prioriterast.Tb2019er i gang
Bidra til oppfølging av Kunnskapsdepartementets tiltak i den kommande strategien for den sosiale mobiliteten til barn som Barne-, familie- og likestillingsdepartementet har hovudansvaret for å utarbeide.Tb2019avslutta
Inkluderingsdugnaden 1:
Det blir lagt opp til eit styrkt samarbeid mellom Utdanningsdirektoratet og Arbeids- og velferdsdirektoratet om dette i 2019. Utdanningsdirektoratet og Arbeids- og velferdsdirektoratet skal finne fram til nye samarbeidsstrukturar for tilrettelagd fag- og yrkesopplæring for vaksne, med utgangspunkt i eksisterande modellar for opplæring. Arbeidet må sjåast i samanheng med forsøka med modular i utvalde lærefag for vaksne og innføringa av nytt opplæringstiltak i NAV.
Tb2019er i gang
Inkluderingsdugnaden 2:
Utdanningsdirektoratet og Kompetanse Noreg skal saman med Arbeids- og velferdsdirektoratet og Inkluderings- og mangfaldsdirektoratet leggje til rette for auka deltaking i modulforsøka på grunnskolenivå og vidaregåande nivå. Kompetanse Noreg skal ta ansvaret for å koordinere arbeidet. Forsøka skal gi eit samordna tilbod på tvers av sektorane ved at modulane skal kunne nyttast av deltakarar i vaksenopplæringa, i ordningane under introduksjonslova og av deltakarar i opplæringstiltak i regi av Arbeids- og velferdsetaten. Ei samordning av opplæringstilbod for vaksne skal hindre tilbod som er parallelle og/eller overlappar, og sørgje for fleksibel opplæring tilrettelagd for vaksne i ulike livssituasjonar.
Tb2019er i gang
Pilotar for meir inkluderande praksis i barnehagar, skole og SFO – del 1Ob 102019er i gang
Om felles retningslinjer i saker om personar over 18 år som står i fare for å bli etterlatne i utlandet mot sin viljeOb 202019er i gang
Fornya felles oppdragsbrev til AVdir, Bufdir, Hdir, Imdi og Udir om 0–24-samarbeidetOb 212019er i gang
Om vidareutvikling av minoritetsrådgivarordningaOb 222019er i gang
Om utvikling av verktøy for kartlegging av norskkunnskapane til barnOb 232019er i gang

BRUKAREFFEKTMÅL 2

Særskild aktivitetKjeldeTidsromStatus
Vurdere fleksible løysingar for å kvalifisere tilsette i skolen som er ukvalifiserte, og tiltak for å kvalifisere fleire lærarar til å undervise i 1.–4. trinn på grunnskolen, jf. oppdragsbrev 06-18Tb2019er i gang
Direktoratet skal òg vurdere å styrkje ordningane for lærarar som ikkje har fått stipend- eller vikarordning eller ikkje er tilsette i skolen, slik at dei kan få vidareutdanning innanfor Kompetanse for kvalitet.Tb2019er i gang
Innhente informasjon om avtalar for tilsetjing av skoleleiar/rektor i tråd med Stortingets oppmodingsvedtak nr. 883 (2017–2018)Tb2019avslutta
Etablere og implementere ei ny desentralisert ordning for etterutdanning på yrkesfag. Målgruppa skal vere lærarar som underviser i yrkesfag, instruktørar i bedrift og prøvenemnder. Etterutdanningstilboda skal utviklast i samarbeid mellom skoleeigar og aktuelle tilbydarar (som bedrifter, fagskolar og universitets- og høgskolesektoren).Tb2019er i gang
Sørgje for at etter- og vidareutdanninga bidreg til å implementere fagfornyinga på ein god måteTb2019er i gang
Utviding av modulforsøka for opplæring av vaksne på vidaregåande nivå. Tillegg til oppdragsbrev nr. 12-16.Ob 22019er i gang
Styrkje teiknspråk i skole og barnehageOb 142019er i gang
Om utforming av eit system for kompetansebygging for det spesialpedagogiske støttesystemetOb 152019er i gang

BRUKAREFFEKTMÅL 3

Særskild aktivitetKjeldeTidsromStatus
Innhente relevant kunnskapsgrunnlag om korleis regelverket for krav til stadleg leiar i barnehagar blir praktiserte i barnehagesektoren, jf. oppmodingsvedtak nr. 801 (2017–2018)Tb2019Inkludert i Spørsmål til Barnehage-Norge.  Rapporten vil liggje føre i februar 2020.
I dialog med departementet følgje opp oppmodingsvedtak nr. 803 (2017–2018): «Stortinget ber regjeringen tydeliggjøre forventningene til innkalling av vikarer i kommunale barnehager og at alle relevante kostnader til vikarbruk tas med i regnskapet til kommunene.»Tb2019Utsett til 2020, er i gang
Saman med departementet komme fram til rapporteringsrutinar for saker knytte til handhevingsordninga (jf. oppll. § 9 A-6)Tb2019avslutta
Bidra i arbeidet departementet gjer med regelverket for etablering og finansiering av private barnehagar, bruk av offentlege tilskott, foreldrebetaling og tilsynssystemet, bl.a. ved å utarbeide høyringsnotatTb2019er i gang

1) Utarbeide forslag til endringar i forskrift til opplæringslova for å oppheve unntaket som i dag gjeld ved tilsetjing av lærarar utan formell pedagogisk kompetanse til opplæring av vaksne.
2) Vurdere om innføring av studiepoeng for fagskoleutdanning gjer tolkinga av regelverket for kompetansekrava for lærarar i grunnopplæringa uklar.

 

Ob 12019avslutta
Styringsgruppa i 0–24-samarbeidet, oppstart av pilot for programfinansieringOb 52019Oppstart jan. 2020
Om støtte til kvalitetsutvikling i PPT, barnehage og skoleOb 92019avslutta.
Utarbeide og sende på høyring forslag til endringar i økonomiforskrift til friskolelova (oppstartskostnader)Ob 122019avslutta
Unntak frå kravet om realkompetansevurdering for inntak av vaksne søkjarar til friskolarOb 132019er i gang
Om å prøve ut ulike modellar for fleksibel skolestartOb 192019avslutta
Greie ut og foreslå ei endring i forskrift om tildeling av tilskott til private barnehagarOb 242019avslutta
Endringar i regelverk og tilskottsordningar som følgje av at tilskott til kortkurs i folkehøgskolane blir fasa utOb 252022er i gang
Om moderasjonsordningar i SFOOb 302019er i gang

BRUKAREFFEKTMÅL 4

Særskild aktivitetKjeldeTidsromStatus

Vidareutvikle statistikken for

  • gjennomføring i vidaregåande opplæring
  • læreplassar
  • vaksne i heile grunnopplæringsløpet
  • fråvær for 10. trinn i grunnskolen
Tb2019avslutta
I samarbeid med departementet følgje opp relevante tilrådingar frå rapporten Barnehagelærerrollen i et profesjonsperspektivTb2019er i gang
Innan utgangen av april gjennomgå lærefag oppretta sidan 2010. Direktoratet skal samanlikne anslag over talet på forventa læreplassar i søknad om opprettinga av lærefag med talet på lærekontraktar etter opprettinga av lærefaget.Tb2019er i gang
Følgje opp Stortingets oppmodingsvedtak nr. 601 frå 12. april 2018 om Elevundersøkinga: «Stortinget ber regjeringen avklare hvordan spørsmål om seksuell trakassering skal tas inn i Elevundersøkelsen eller i andre relevante undersøkelser i skolen.»Tb2019avslutta
I samarbeid med departementet følgje opp kunnskapsgrunnlaget om kulturskolar, jf. oppdragsbrev 42-17, i samband med den varsla meldinga om barne- og ungdomskultur og kulturskoleTb2019er i gang
Informasjonshenting om bruken av makt og tvang overfor barn og elevar i barnehagar og skolarOb 32019avslutta
Utvikle eit betre kunnskapsgrunnlag for å ta hand om og oppdatere det yrkesfaglege opplæringstilbodet i tråd med behova i arbeidslivetOb 112019er i gang
Om fråvær i grunnskolenOb 162019er i gang
Om pilotar for meir inkluderande praksis i barnehage, skole og SFO – del 2: utprøving og forsking på modellarOb 17 er i gang
Om statistikk om elevar og lærlingar utan rett i VGOOb 182019avslutta
Evaluering av lærlingklausulenOb 262019er i gang
Om kartlegging av skoleval på Lillestrøm vidaregåande skoleOb 282019avslutta
Innhente tilbakemeldingar frå dei yngste barna om skolekvardagen deira. Oppdraget inneber å greie ut om korleis ei årleg undersøking av trivsel og læringsmiljø for elevar på 1.–4. trinn kan gjennomførast. Undersøkinga skal gi skoleeigar og skoleleiar informasjon om korleis elevane sjølve opplever skolekvardagen, slik vi i dag har for elevane frå 5. til 13. trinn, og ho skal gi grunnlag for å drive kvalitetsutvikling på dei lågaste trinna og å følgje utvikling over tid.OB 31 er i gang
Etablere eit sekretariat for ekspertgruppa for skolebidraOb 32 er i gang

BRUKAREFFEKTMÅL 5

Særskild aktivitetKildeTidsromStatus
Saman med Kompetanse Noreg greie ut om direktoratet kan forvalte gjennomføringa av Kompetanse Noregs prøvarTb2019er i gang
Ny løysing for prøve- og eksamensgjennomføringOb 42019er i gang
Mogleg samordning i felles løysing for administrasjon og gjennomføring av prøvar. Utdanningsdirektoratet kan bruke 1,5 mill. kroner over kap. 226 post 21 til å dekkje prosjektleiing og administrative ressursar til gjennomføringa av forprosjektet. Kompetanse Noreg kan bruke 0,5 mill. kroner over kap. 226 post 21 til deltaking i forprosjektet. Midlane blir tildelte i tillegg til tildelingsbrev til kvar verksemd. 13. desember 2019: rapport frå forprosjektet med avgjerdsgrunnlag Ob 62019er i gang

Øvrige aktivitetar og oppdrag

Særskild aktivitetKildeTidsromStatus
Følgje opp tiltak i strategien frå regjeringa: «Integrering gjennom kunnskap». Dette gjeld vidareføring av tiltaka direktoratet allereie er i gang med, og dessutan nye tiltak nr. 9, 10, 12, 13, 14 og 36.Tb2019er i gang
Innan 1. mai 2019 komme med forslag til endringar i tilskottsmodellen for frittståande vidaregåande skolar for å hindre så store utslag frå eitt år til eit anna, jf. Prop. 1 S (2018–2019). Dette inneber vurderingar og berekningar av innføring av ein terskelverdi. Det skal leggjast til grunn for forslaget at eventuelle endringar over tid ikkje skal føre til vesentleg auka eller reduserte utgifter for staten.Tb  avslutta
Ta hand om og koordinere 0–24-samarbeidet (2015–2020), jf. oppdragsbrev nr. 16-15. Direktoratet skal følgje opp arbeidet med pilot for programfinansiering med utgangspunkt i mottatt prosjektplan og i dialog med departementet.Tb 2019–2022er i gang
I dialog med departementet følgje opp følgjande fleirtalsmerknad frå Innst. 12S (2018–2019): «Komiteens flertall, medlemmene fra Høyre, Fremskrittspartiet, Venstre og Kristelig Folkeparti, viser til problemstillingen vedrørende friskolenes mulighet til å finansiere oppstartskostnader med statstilskudd. Flertallet ønsker at friskolene må kunne benytte statstilskuddet til å dekke flere typer relevante kostnader knyttet til oppstart, innenfor de definerte rammer og ber regjeringen komme tilbake til Stortinget i revidert nasjonalbudsjett med en vurdering og eventuelt tiltak som sikrer friskolene denne muligheten.»Tb  avslutta
Følgje opp oppmodingsvedtak nr. 883, 11. juni 2018, jf. Dokument 8:194 S (2017–2018) om tillitsreform i skolen og Innst. 378 S (2017–2018): «Stortinget ber regjeringen undersøke i hvilken grad detaljerte målkrav og indikatorer knyttet til elevresultater benyttes i ansettelsesavtaler med skoleledere og rektorer. Videre ber Stortinget regjeringen vurdere konsekvensene av dette sett i lys av overordnet del av læreplanen og melde tilbake til Stortinget på egnet måte.» i Spørsmål til Skole-Norge .Tb  avslutta
Følgje opp oppmodingsvedtak nr. 505, 7. mars 2017, jf. Meld. St. 40 (2015–2016) Trafikksikkerhetsarbeidet – samordning og organisering, og Innst. 193 S (2016–2017): «Stortinget ber regjeringen styrke kompetansen om trafikkunnskap og trafikksikkerhet i barnehage og skole.»Tb  er i gang
Mandat og oppdrag for oppgåvegjennomgangOb 0 er i gang
Gjere ein gjennomgang av tilskottsordninga for friskolar for funksjonshemjaOb 7 er i gang

Vurdere flytting av oppgåver.

Frist for deloppdrag 1 er 16. mai 2019.

Frist for deloppdrag 2 er 31. desember 2019.

 

Ob 8 avslutta
Utarbeiding av handlingsplan for å redusere talet på uønskte graviditetar og svangerskapsavbrott og følgje opp tverrsektorielt samarbeid: Snakk om det! Strategi for seksuell helse (2017–2022)Ob 27 er i gang
Felles oppdrag til direktorata om arbeid med barn og unge som gjer eller står i fare for å gjere kriminelle handlingar, jf. oppdragsbrev 21-19OB 29 er i gang