Hopp til hovedinnhold
Høyringar
Kalender
Presse
Om Udir
In English
Søk
Søk
Meny
Utdanningsløpet
Velg nivå
Barnehage
Grunnskole
Videregående
Spesielt for
Private barnehager
Private skoler
Voksenopplæring
Annen opplæring
SFO
Kulturskolen
Folkehøgskoler
Lukk
Læring og trivsel
Barnehage
Rammeplan og støttemateriell
Barnehagemiljø
Omsorg
Lek
Læring
Skole og fagopplæring
Læreplanverket
Tilpasset opplæring
Vurderingspraksis
Skolemiljø
Opplæring i bedrift
Temasider
Barn og unge fra Ukraina
Minoritetsspråklige og flyktninger
Spesialpedagogikk og tilrettelegging
PP-tjenesten (PPT)
Samisk
Nasjonale minoriteter
Korona
Lukk
Eksamen og prøver
Eksamen
Eksamen - oversikt
Finn eksamensoppgaver
Administrere eksamen
Forberede og ta eksamen
Fag- og svenneprøver
Muntlig eksamen
Privatisteksamen
Prøver
Prøver - oversikt
Nasjonale prøver
Kartleggingsprøver
Dokumentasjon
Vitnemål og kompetansebevis
Realkompetansevurdering
Lukk
Kvalitet og kompetanse
Kvalitet og kompetanse
Arbeid med kvalitet og kompetanse
Hva er kvalitet?
Faser i kvalitetsutvikling
Å velge kompetansetiltak
Utvikle praksis sammen
Ansvar og roller
Verktøy og tiltak
Videreutdanning
Tilskudd for lokal kompetanseutvikling
Kompetansepakker
Ståstedsanalyser
Mal for tilstandsrapport
Alle kompetanseutviklingstilbud
Temasider
Læremidler
Digitalisering
Sikkerhet og beredskap
Samarbeid med andre
Lukk
Tall og forskning
Tall og forskning
Forskning og annet kunnskapsgrunnlag
Statistikk
Finn forskning og statistikk
Systemer for datainnsamling
Internasjonale studier
Barnehagefakta
Grunnskolens informasjonssystem (GSI)
Publikasjoner
Utdanningsspeilet
Spørsmål til Skole-Norge
Spørsmål til Barnehage-Norge
Vetuva
Brukerundersøkelser
Alle brukerundersøkelser
Elevundersøkelsen
Lærlingundersøkelsen
Voksenopplæringsundersøkelsen
Foreldreundersøkelsen i skole
Foreldreundersøkelsen i barnehage
Lærerundersøkelsen
Lærebedriftsundersøkelsen
Lukk
Regelverk, tilsyn og tilskudd
Regelverkstema
Barnehage – oversikt regelverk
Opplæring – oversikt regelverk
Regelverkstolkingar frå Udir
Spesielt for private skoler
Maler for enkeltvedtak
Personvern (GDPR)
Tilsyn
Tilsyn - oversikt
Egenvurdering (RefLex)
Melde bekymring
Tilskudd
Tilskudd – oversikt
Tilskuddssatser
Lukk
Du er her:
Forside
Om Udir
Årsrapporter
Årsrapport 2019
Årsrapport 2019
Rapport
Sist endret: 15.03.2020
Last ned
Skriv ut
Innhold
Del I Melding frå leiaren
Del II Introduksjon til verksemda og hovudtala
Del III Aktivitetane og resultata for året
Sektormål
Barnehagen
Grunnopplæringa
Brukareffektmål
Mål 1: Barnehageeigarar, skoleeigarar og barnehagemyndigheiter varetek utviklinga, læringa og trivselen til barn og unge i barnehagar, skolar og lærebedrifter
Mål 2: Barnehageeigarar og skoleeigarar har tilsette med kompetanse som fremjar utvikling, læring og trivsel tilpassa behova til barn og unge
Mål 3: Barnehageeigarar, skoleeigarar og barnehagemyndigheiter forstår, formidlar og etterlever regelverket
Mål 4: Barnehageeigarar og skoleeigarar arbeider kunnskapsbasert i utviklinga av barnehagane og skolane sine og overfor lærebedrifter
Mål 5: Barnehageeigarar, skoleeigarar og barnehagemyndigheiter utnyttar dei moglegheitene digitaliseringa gir, i læringsarbeid og administrative prosessar
Del IV Styring og kontroll i verksemda
Del V Vurdering av framtidsutsikter
Del VI Årsrekneskapen 2019
Ledelseskommentar til årsregnskapet 2019
Prinsippnote til årsregnskapet
Årsregnskap for Utdanningsdirektoratet 2019 med tabeller
Vedlegg
Neste
Til toppen
Fant du det du lette etter?
JA
NEI
Takk for din tilbakemelding. Kom gjerne med et utdypende svar nedenfor.
Tilbakemelding*
(Må fylles ut for å få sendt.)
0 / 250 tegn
AVBRYT
Send